handdator

Visa fullständig version : ABS problem Golf 4



BALAN
2010-04-24, 19:00
Har bytt varvtalsgivaren höger bak men lampan lyser endå, måste man tömma felminnet?

MVH Niklas

VWGolIV
2010-04-24, 19:57
läs av så vet du att du byter rätt del.

BALAN
2010-04-24, 21:10
det har jag ju redan gjort, och jag har bytt delen. Det jag undrar är om jag måste radera felminnet igen nu när jag bytt givaren

Henrik.M
2010-04-24, 21:32
Har bytt varvtalsgivaren höger bak men lampan lyser endå, måste man tömma felminnet?


Fattar inte varför det alltid ska ställas en fråga , sen får man ett svar , sen ställer man nästa fråga utan att ta till sig av svaret.
Gäller främst felminnes avläsning , där man ber frågeställaren läsa av felminnet och man får ändå frågan : Vad kan vara fel? , detta utan att ett felminne ännu avlästs.

Gäller inte bara dig personligen utan detta har jag noterat i ren allmänhet på detta forum , så ta inte åt dig personligen.

Åter till svar : Läs av felminnet åter en gång , det kan vara annat som spökar i ABS:en alt så ligger felet bara kvar för att det ska läsas av och rederas manuellt efter åtgärd. (Brukar var så med ABS och Airbag systemen eftersom det är säkerhetssystem).

BALAN
2010-04-25, 20:10
Missupfattade antagligen.

Abs lampan började lysa, åkte in till VAG och läste av felkoder, enda som fanns var Varvtalsgivare höger bak. Denna byttes, och min fråga var då om lampan skall slockna automatiskt eller om man är tvungen att åka in å släcka den.

Men jag åker in och kollar igen då.

Trodde inte teddy förstod att jag hade läst av felminnet öht.
Tack