handdator

Visa fullständig version : ESP lyser och broms lampan



Mrvallee
2010-04-22, 20:13
Hej har en fråga vad kan det vara om esp lampan och broms lampan lyser på en golf 4 r32 killen som har den har bytt bromsarna på den kan det vara för att han har plockat ner dom gamla. Kan det vara att abs givarna måste bytas eller måste bara datorn noll ställas eller är det problem med 4 hjuls driften.

Henrik.M
2010-04-22, 21:20
Läsa av felminne på bilen till att börja med.
Använd gärna vanlig stil istället för fet när du skriver.

Mrvallee
2010-04-22, 22:19
det är inte min bil han vill sälja den så man är lite osäker på affären ifall det är nått stort fel därför jag undrar ifall nån har nån aning om vad det kan vara

Henrik.M
2010-04-22, 22:29
det är inte min bil han vill sälja den så man är lite osäker på affären ifall det är nått stort fel därför jag undrar ifall nån har nån aning om vad det kan vara

Gissa kan man , men det smartast sättet att ta reda på det engång för alla är att ta ett felminne på bilen.
Utan felminne som referens så kan man gissa på vad som helst.

VWGolIV
2010-04-22, 22:33
Köp en annan isåfall.

Mrvallee
2010-04-23, 12:36
jag har med tänkt på att läsa av minet men bilen är en bra bit ifrån mig men har kollat lite med vw så har fått lite svar från dom det var som jag tänkte mig antingen är det inte rätt broms klossar eller så måste datorn nollställas igen eller så är det att en abs givare är dålig