handdator

Visa fullständig version : Golf cab 86 Köpa?



D_Stenlund
2010-04-21, 23:08
Har hittat en fin colf cab mk1, kvinnan har haft den i sthlm i 4 år och kört året runt med den, innan dess hade den aldrig varit vinterkörd. Hon hade gett lite över 20 enligt henne och kopplingen samt några slitdelar , typ bromsar osv var tydligen bytta. Sufletten var de hål i, tejpad men inte någon rost vad jag såg. En suflett kostar någon tusenlapp på typ-17 såg ja. Ska titta närmare på den i helgen, vet inte va de är för maskin i den, så vi får se om de är värt att köpa den. Hon ville ha runt 10 för den, och då var en däömpare trasig samt punka bak.

Lär väl isåfall bli billiga coils och sköna rims och bara glida runt men kan de vara värt priset? Är den i bra skick så är den ju garanterat värt pengarna.

mvh Danne

Staffan16v
2010-04-21, 23:44
Låter inte jättedyrt precis! Är den bes och skattad? Är själv lite sugen på en MK1 cab ibland synd bara att de är snyggare med trasan uppe än med trasan nere....... :)

Jaaacob
2010-04-22, 02:08
Låter väl lite i överkant om cabben är dålig och så, men men.. jag kanske har någon reservdel till dig. Håller på att skrota en av cabbarna hemma. Annars bra att veta så är cabbarna 84- framåt mer rostskyddade så länge de inte fått stå på någon gräsmatta förstås.

D_Stenlund
2010-04-24, 19:16
sufletten var helt paj, helt ok i lacken ( mblå typ ) då den "bara" varit vinterkörd i 4 år nu senaste åren. Lite skönhetsfel men en gti snurra och en 5 petad låda var de. ( Karman ) Fin i interiören men ja kännde att tio var lite mkt, hon ville inte ta mitt bud så ja hoppar de. Får lägga lite pengar på G60 istället. Men de var en fin 87 cab om någon är sugen

lardah
2010-04-25, 18:11
Finns den på annons någonstans? Hur långt hade den gått? Sextusen kan den vara värd kanske beroende på lackens skick....

D_Stenlund
2010-04-25, 19:57
nej ligger inte ute, hon ville ha någon tusing till. Så ja lägger pengarna på G60