handdator

Visa fullständig version : Felkod 00537, Golf IV 1.6



kemo
2007-06-28, 20:18
Hej!
Har en kompis som har en Golf IV 1.6 1998. Hans bil har börjat låta lite trögt under motorhuven och den kan ibland gå lite ojämt.

Efter gjord felsökning via VAG-com så får vi fram följande felkod.
00537 - Oxygen Sensor Control - Upper Limit

Någon som haft liknande problem eller några tips?

Tacksam för svar.

MVH/Kemo

Maha
2007-06-29, 03:49
låter som att det skulle ha med lamdasonden att göra...

MrGolfIII
2007-06-29, 06:52
Hej!
Har en kompis som har en Golf IV 1.6 1998. Hans bil har börjat låta lite trögt under motorhuven och den kan ibland gå lite ojämt.

Efter gjord felsökning via VAG-com så får vi fram följande felkod.
00537 - Oxygen Sensor Control - Upper Limit

Någon som haft liknande problem eller några tips?

Tacksam för svar.

MVH/Kemo

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Upper Limit
Possible Symptoms
No Lambda control

Engine running problems

Possible Causes
Short to Ground

Injector defective (blocked)

Fuel pressure regulator defective

Fuel pump defective

Fuel tank empty

Possible Solutions
Check Lambda probe and Lambda control

Check injectors (N30...N33)

Check fuel pressure regulator

Check fuel pump

2 loud
2007-10-12, 21:43
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Upper Limit

Check Lambda probe and Lambda control


den här lambda control ,, vad /var är det ? har en 99:S golf 1.6 med samma felkod och "instabil" tomgång
t.o.f som vi scannat fram denna kod på , dessutom är motorlampan släckt på bilen , den tänds aldrig , förmodligen paj eller bortplockad ,, blir en sak vi får kolla nu hur som helst men jag skulle vilja förstå vad "lambda control" är ,, normalt ligger ju lambda kopplad upp mot ecm och är en av givarna för att bestämma bränsle/tändning men min "tolkning" av felkoden är att det är en modul mellan lambdasensorn och ecm ,, någon som kan fylla i mina luckor ?

jois87
2018-08-20, 20:59
den här lambda control ,, vad /var är det ? har en 99:S golf 1.6 med samma felkod och "instabil" tomgång
t.o.f som vi scannat fram denna kod på , dessutom är motorlampan släckt på bilen , den tänds aldrig , förmodligen paj eller bortplockad ,, blir en sak vi får kolla nu hur som helst men jag skulle vilja förstå vad "lambda control" är ,, normalt ligger ju lambda kopplad upp mot ecm och är en av givarna för att bestämma bränsle/tändning men min "tolkning" av felkoden är att det är en modul mellan lambdasensorn och ecm ,, någon som kan fylla i mina luckor ?

Har samma problem med min golf 1,6 se. Kontrollera så att den tar in tjuvluft vid vevhusventilationen vid oljelocket. Sen så rengjord jag luftmassemätaren med break clean. Och då kom inte felkoden upp igen. Å den svarade på gasen igen.

candyweiss
2018-08-20, 22:08
Har samma problem med min golf 1,6 se. Kontrollera så att den tar in tjuvluft vid vevhusventilationen vid oljelocket. Sen så rengjord jag luftmassemätaren med break clean. Och då kom inte felkoden upp igen. Å den svarade på gasen igen.
Tror du 2 loud har samma bil med samma problem efter snart 11 år :)

Mex165
2018-08-22, 00:14
Mer imponerad av att det tar 11år att få svar...! :rolleyes: