handdator

Visa fullständig version : konstigt glapp i pedalställ golf mk2 gti 16v -88



LimMet
2010-04-12, 17:57
jag har bråkat med ett problem som har kommit och gått nu i någon månad som jag inte blir riktigt klok på.
det är så att när jag släpper kopplingspedalen så dör bilen och går inte att starta utan att trycka ner kopplingen eller bromsen igen, men sen när jag släpper pedalen igen dör bilen...
jag blir inte riktigt klok på vad som kan vara fel, har kollat det mesta tycker jag bla. kollat kablar i kupén runt pedalerna, samma i motorrummet runt kopplingsarmen, mm. nu börjar ideerna ta slut och jag ger snart upp och säljer bilen.. inte nog med det så är det besiktning om 2 veckor.
felet har alltså kommit och gått lite då och då dom senaste 2-3 månaderna, ibland funkar bilen flera veckor utan strul och ibland vill den inte alls.
kan tillägga också att pedalerna sitter lite löst så ett svar på hur man skruvar(?) fast dom igen skulle hjälpa lite också.
skulle uppskatta alla ideer och förslag jag kan få för mitt tålamod börjar ta slut...
sen om någon vet måtten på framhjulslagret också så skulle det vara bra för det behöver bytas innan besiktning.

LimMet
2010-04-13, 20:59
ingen som har någon ide alls på vad som kan vara fel eller vart jag ska leta någonstans?? ska ge mig på att leta fel imorgon igen så får vi se om jag hittar något...

henkesjorud
2010-04-14, 21:56
tråkigt att du har besiktning så pass nära... jag skulle nog ha rivit ner panelerna runt omkring för att få en större vy av problemet..
gå till mekonomen eller liknande dom borde kunna hjälpa dig med lagret.. hoppas det går bra.. du får gärna notera efter att du fått till det så att man kan få det uppdaterat..

LimMet
2010-04-15, 21:14
lagret har jag hemma nu och ska montera det imorgon men har fortfarande problem med glapp någonstans. inte ens lärarna vet vad som e fel (går fordonsprogrammet på gymnasiet) så det känns lagom kul att leta själv utan att veta riktigt vad man letar efter...

LimMet
2010-04-17, 00:28
felet är fixat nu, det var en kabel under instrumentpanelen som jordades när man släppte pedalerna och det gjorde att pulserna till tändslutsteget försvann och bilen dog... kan skriva lite mer senare om någon är intresserad??