handdator

Visa fullständig version : Hjälp ! Värmepaket golf 2



Emilie
2010-04-10, 00:59
Hejsan !
Var ute och körde och helt plötsligt kom det in kylar vatten i kupen ner på golvet, nu till frågan hur svårt är det att komma åt värmepaketet och hur gör man ??

Tacksam för snabba svar!!!

Henrik.M
2010-04-10, 01:22
http://www.gtiklubben.nu/index.php?section=faq&subsection=Reparation&id=88

Emilie
2010-04-10, 08:36
Tackar ! Blir till att testa idag:)

Emilie
2010-04-10, 23:17
ja då har man i dag börjat plocka ner enligt anvisningar, vart betydligt krångligare än väntat. någon som har lite tips eller knep att ge mig ? har lossat allt utom slangarna in i kupen och dom tre pinnbultarna i torpedväggen.

Tacksam för svar //Emilie

Henrik.M
2010-04-11, 00:27
ja då har man i dag börjat plocka ner enligt anvisningar, vart betydligt krångligare än väntat. någon som har lite tips eller knep att ge mig ? har lossat allt utom slangarna in i kupen och dom tre pinnbultarna i torpedväggen.

Tacksam för svar //Emilie

Då har du ju det lättaste kvar , lossa slangarna och pinbultarna.
Sen är det bara att lyfta ur hela lådan med paketet.

Emilie
2010-04-12, 17:45
hur svårt e det att få dit allt korrekt sen ?har beställt ett nytt värmepaket så det blir snart dit montering, något speciellt man skall tänka på eller om något skall moneras i en viss ordning. //Mvh Emilie

Henrik.M
2010-04-12, 20:08
hur svårt e det att få dit allt korrekt sen ?har beställt ett nytt värmepaket så det blir snart dit montering, något speciellt man skall tänka på eller om något skall moneras i en viss ordning. //Mvh Emilie

Monterar du allt i omvänd ordning jämfört med när du plockade isär det så blir det både enkelt & korrekt ihopsatt.

Emilie
2010-04-13, 14:40
Tackar för se om jag lyckas :)

Emilie
2010-04-16, 23:19
ja då var det nya värmepaketet på plats, fyllde på vatten och startade, ALLT fungerar förutom klockan (färdatan) och ingen strömm till CD-spelaren inte heller någon taklampa. Har inte dragit i några kablar eller kontakter!!

Några tips???????

//Emilie

ovredsson84
2010-04-17, 00:03
Säkring nummer 3 från vänster...

Bytade själv värme paket förra helgen då brändes min säkring x antal gånger och fick riva ner hela mitt konsol igen i försöka att hitta el fel men det gjorde jag inte men det slut bränna säkringarna när jag tagit ur mitt konsol och höljena under ratten..

Emilie
2010-04-17, 00:45
Skall jag plocka ner allt igen eller räcker det att jag kollar säkringen?

ovredsson84
2010-04-17, 01:48
Kolla säkring tre och byta den.. Bränns den direkt e det nog tyvärr så att du får ta i sär och leta.. (under isätagning byta säkring efter varje moment så kan man nog hitta felet till slut. ps ha gott om säkringar eller automatsäkring tillhands... ) Hittar du felet var det blir kortis så berätta gärna då jag inte hittade felet..

VWGolIV
2010-04-17, 10:01
Det kan ju vara så att nån kabel har blivit skadad, då får man känna på alla kablar om man inte lyckas hitta rätt.

Där finns ju en hel del metall som ex en skadad pluskabel kan komma i kontakt med.

Emilie
2010-04-17, 17:33
Kolla säkring tre och byta den.. Bränns den direkt e det nog tyvärr så att du får ta i sär och leta.. (under isätagning byta säkring efter varje moment så kan man nog hitta felet till slut. ps ha gott om säkringar eller automatsäkring tillhands... ) Hittar du felet var det blir kortis så berätta gärna då jag inte hittade felet..

Bytte säkringen och det fungerar, men larmet (cargard) gick igång helt utan påverkan vad kan det vara???

Emilie
2010-04-18, 23:28
Bytte säkringen och det fungerar, men larmet (cargard) gick igång helt utan påverkan vad kan det vara???

har kört lite med bilen nu och allt är som det ska vara, har inte heller haft några problem med larmet igen ! Så nu kan man byta värme paket på en golf 2a :)

VWGolIV
2010-04-19, 00:10
Det e ju kanon ju. Så sparade du en del pengar med :)