handdator

Visa fullständig version : Lazzat Nürburgring Challenge 2010 29/4 till 4/5 2010



Särås
2010-04-09, 16:36
Lazzat MK arrangera en resa ner till Nürburg från Tordagen den 29/4 (natten mellan Onsdag och Torsdag) till Tisdag den 4/5.
Avresa sker från Stockholm klockan 03:20 (samlingsplats Elgiganten Kungenskurva klockan 03:00).
Sedan fortsätter resan ner genom Sverige på E4 & E20 till Malmö och bron till Köpenhamn och Danmark.
Målet är att vi ska försöka hinna ner och ta en kall öl på Pistenklausen på Torsdag kväll!
Så resan går hela vägen ner direkt.

Så här ser öppettiderna ut:
Torsdag: 17:45 till 19:30
Fredag: 14:15 till 19:30
Lördag: 08:00 till 19:30
Söndag: 08:00 till 19:30
Måndag: 17:15 till 19:30

Det är lite små unikt med att ha 2 dagar i rad som är 08:00 till 19:30, dock kan öppet tiderna ändras längre fram men jag tror det kan bli bra!

För att få ta del av hjälpen med boende, guidning runt Nürburg och övriga delar av erbjudandet så måste man dock vara medlem i Lazzat MK.

Lazzat MK erbjuda Er 3 olika alternativ att bo, så att det finns boende för alla prisklasser.

Från billigaste pansionatet (där jag faktiskt själv brukar bo), till dyraste lite mer lyx inspirerande hotellet.
Ni betalar boendet till Lazzat MK senast 2 veckor innan avresa (det vill säga senast 15/4), efter det betalar klubben boendet till det alternativ Ni har valt.

Varför vi lagt upp det så här är för att vi vill ha en lista med säkra och betalande anmälningar på ett evenemang som det här.

Jag samt Mattias Stertman kommer att åka ner och hjälpa alla som är nya runt området med vart man ska äta vart man hittar bra verkstäder i området samt vart man åker för att tvätta bilen och andra grejer som kan vara bra att veta och hitta till!
Vi kommer även att hjälpa till och lära Er hur Ni köper biljetter för att köra på banan och berätta hur allt fungerar runt Nürburgring!

En mindre tur upp till slottet står på att göra listan också under den tid då banan är stängd.

Vi har planerat att hjälpa medlemmarna med att styra upp så INGEN bil går med en ledig sittplats, det jag menar med det är att vi ska försöka boka in så är det 8 bilar så ska varje bil ha någon passagerare ner.
Tanken vi har där är att många av oss är sugna på att ta oss ner till Nürburg, vissa bara för att se hur det ser ur och kanske rent av hyra en bil!
Eller helt enkelt bara för att njuta av allt som hör en underbar plats som Nürburg till!

Planen är alltså att dom som vill ner kan åka med andra medlemmar som åker ner, planen vi har är Lazzat MK hjälper till och para ihop ensama förare med personer utan bil.

Lazzat MK har satt ett pris på en passagerar stol bör vara mellan ca 1500:- till 2000:-.
Tittar vi på det så är det så det borde täcka en del av bensinen samt övriga detaljer för föraren, samtidigt så betyder det även att passageraren som köper platsen slipper köpa en flyg biljett samt hyra en hyrbil för att ta sig till Nürburg och åka runt området.

Så båda parter vinner på det.

Så det är lite av tanken med evenemanget.
Gemenskapen när vi äter lunch på båten mellan Rödby - Puttgarten och under resan kommer vara helt underbar.
Gemensam middag planeras på Lördag då alla kommer att vara på plats.

Självklart kan alla som är intresserade få åka med ett varv med mig eller Mattias om det önskas, samt att atmosfären där nere brukar vara att "bjuder Du på ett varv" så betalar jag varvet, det betyder att man många gånger får åka med i många läckra bilar om man bara vågar fråga!

Det här är ett tillfälle att få mig som en guide på en Nürburg resa där jag delar med mig med ALLT jag vet om Nürburg & banan!
I utbyte mot ett medlemsskap i Lazzat MK!

Hemresa sker på måndag, tisdag eller om medlemmen väljer att stanna ännu längre.
Själv åker jag troligen hem på Tisdag eller Onsdag.

Lite priser och övrig info:
Från Stockholm är det ca: 160 mil ner.
Boende på vandrarhem: ca $60 natten (rum med 2 sängar)
Boende på normal standard hotell: ca $90 natten (rum med 2 sängar)
Boende på 4 stjärningt hotell: ca $145 natten (rum med 2 sängar)

Jag kommer ange dom 3 olika alternativen som jag rekommenderar så ni får se exakt med länkar osv i det mail Ni skickar med anmälan!

Banans hemsida:
http://www.nuerburgring.de/

Ultimat hyrbil att hyra, bästa stället att hyra på:
http://www.rent4ring.de/

För att kunna åka med på detta event så måste man vara betalande medlem i Lazzat MK.

Antal platser är upp till ca 25 personer.
Större grupp än så kommer jag inte klara av.

Anmälan görs till: jimmy@nurburgring.se
SENAST 14 APRIL!!!
I anmälan ska följande information finnas:
Fullständigt namn, nickname, hur boendet ska vara samt om Du kör egen bil eller om Du önskar att åka med i annans bil.

Du får ett svar med hur Du går vidare när anmälan är skickad!

Lillen
2010-04-09, 20:44
KUL initiativ.
En riktig bana som jag själv hoppas besöka.

Särås
2010-04-10, 11:32
Lillen: Väldigt trevligt initiativ måste jag hålla med om, kul att få chansen att visa allt som är värt att visa för nybörjare och även för dom som kanske vart ner en eller två gånger tidigare och kanske inte sett allt!

Dessutom med ett upplägg som gör att det hela inte blir så himla dyrt för någon!
mvh Jimmy Särås