handdator

Visa fullständig version : Tappat ljudet i främre högtalarna, Golf Mk4



Cribba
2010-04-02, 16:57
Hallå.

Jag har inget ljud i mina främre högtalare i min Golf Mk4, det konstigaste av allt är att det fungerade utan problem, sedan stängde jag av bilen och gick in i lägenheten, sedan 3 timmar senare när jag satte mig i bilen så är det endast baslådan som ger ifrån sig ljud.

Har tagit ur stereon och kollat att ingen kabel hoppat ut, har även kollat alla inställningar i stereon och de ser normala ut.

Är det någon som råkat ut för detta och har något tips?

Mvh. Cribba

Olofsman
2010-04-03, 11:22
Du kan ha bränt säkringen i stereon. Vissa stereos är endast säkrade över högtalarutgångarna. Kolla även innanför kabeldamaskerna mellan dörr och bil så att inte det är är kabelbrott. Men det är kanske inte så troligt, med tanke på att båda högtalarna dog på samma gång. Vad har du för stereo? Mät annars i högtalarutgångarna så du har signal ut, du kan ju ha bränt slutsteget (förstärkaren) i stereon. Det kan vara en massa olika orsaker till problemet.

MVH Conny

Cribba
2010-04-15, 23:47
Problemet är löst.

Det var kabeln för antennen med L-koppling till stereon som strulade till allt. Har nu sett till att isolera allt så det inte får jord från någonstans och nu fungerar det som det ska igen. =)