handdator

Visa fullständig version : 18" till TSI160



oph
2010-04-01, 15:28
Hej,
Nybliven Golfägare till en TSI 160,vi hämtade den i förrgår:) Men hur som ser den lite tråkig ut med 17" orginalfälgar. Så det blir vinterdäck på dom o nya på sommaren, men vad? Finns en uppsjö av kopior på Blocket, någon med kvalitets erfarenhet av dessa? Har kollat runt på forumet men utan större resultat.
Men jag kanske inte får vara med här när vi bara har en GT.....

Mvh Peter

DPC
2010-04-01, 16:38
Klart att du är välkommen!

Har du tittat på VW:s originalfälgar? Vissa modeller är ganska prisvärda!

oph
2010-04-01, 17:32
Jodå, kollat på Talladega 18 så blir det lite R-lookalike om man står riktigt långt bort o kollar. Men det var ju det med priset, hmmm. Men det är kanske värt o vänta på något bättre beg än att köpa billiga kopior.

jimZon
2010-04-01, 19:22
Jag kör med Omanyt fälgarna på mina vintersulor (kika i min garagetprofil så får du se hur de ser ut.) Gav typ 5.500kr för fyra stycken.

oph
2010-04-02, 23:27
Helt ok, men har en böjelse för 5-ekrat. Såg ett pår gråa S5 på Blocket, men det var ju det med kopior.... Vad rekomenderas för ET?

golf666
2010-04-03, 01:05
Helt ok, men har en böjelse för 5-ekrat. Såg ett pår gråa S5 på Blocket, men det var ju det med kopior.... Vad rekomenderas för ET?

Inget fel på kopior, har åkt med kopior (fler olika modeller, bla RS6, RS4, R8 fälgar på min passat och tjejens a4a i flera år utan problem alls)!
Bra kvalite, inget krångel vid balansering med ojämna fälgar osv!

alterswede
2010-04-04, 00:27
Inget fel på kopior, har åkt med kopior (fler olika modeller, bla RS6, RS4, R8 fälgar på min passat och tjejens a4a i flera år utan problem alls)!
Bra kvalite, inget krångel vid balansering med ojämna fälgar osv!

Beror väl lite på i vilket land kopiorna är tillverkade i.
EU tillverkade är prima, medans Kinesernas kopior är av sämre kvalité som lätt spricker & blir skeva.