handdator

Visa fullständig version : Hur mycket måste det vara kvar på en skrotbil när den lämnas in till återvinning?



mt4base
2010-03-31, 19:28
Hörde nån som nämnde att man inte längre får plocka av bildelar från en bil man vill lämna in till bildemontering? Stämmer det? Jag har en gammal Mk2:a som är rätt röten i karossen men den har massor med bra delar, motor och låda är kanonbra osv. Måste det sitta kvar för att ska få lämna in bilen på skrotning? Nån som VET?

Tacksam för Svar!

Staffan16v
2010-03-31, 20:27
Brukar vara olika från skrot till skrot. Här nere i skåne finns det folk som hämtar skrotbilar gratis och då är det inte ens hjul på dem ibland. Fråga där du tänkt lämna den innan du släpar dit den är mitt tips.

Lillen
2010-03-31, 20:40
Annars går det bra att sälja som metalskrot med.
Se bara till att köparen skriver ut intyg på skrotning.
Då kan du komma med bara kaross mm.

Rs mannen
2010-03-31, 22:20
dom kan vara istort sätt hur tomma som hälst, men inte säkert du får betalt för den, endel skrotar kräver kompletta bilar om dom ska betala ut nåogn premie,

Henrik.M
2010-03-31, 22:24
Något som liknar en kaross med chassienr och papper.
Spelar ingen roll hur mycket du plockat lös på den bara den har en identitet & papper.

Exempel : http://www.norrbottensbildemontering.se/skroterbjudande2008_sv.shtml

Henrik.M
2010-03-31, 22:28
dom kan vara istort sätt hur tomma som hälst, men inte säkert du får betalt för den, endel skrotar kräver kompletta bilar om dom ska betala ut nåogn premie,

Finns ingen premie längre.
Kolla länken jag länkade till.

mt4base
2010-04-01, 00:10
Tack för synpunkterna.
Premien är ju som sagt borta sen länge, jag räknar inte med att få några pengar för bilen. Vill bara bli av med den när vi kommer till det stadiet, helst utan att behöva betala för att bli av med den.