handdator

Visa fullständig version : Växellåda till Kr maskin i Mk1



bullten
2010-03-29, 00:00
Tjena, jag undrar lite om hur de som har lyft i en kr/pl motor i en Golf 1 har gått tillväga.
Jag har för tillfället monterat på en vanlig 5 petad låda som sitter på golf 2 cl vet inte riktigt vad den heter.

Jag undrar hur det blir med växellänkaget, det verkar bli ett jäkla mekk att få ihop så att det stämmer.
Är det någon som har modifierat länkaget med framgång eller finns det några vajerlådor som är ett bättre alternativ?

Mvh Ante

Raz
2010-03-29, 09:31
Jag använde en mk1 gtilåda (konverterade en Golf mk1 gti så lådan fanns redan där) och det fungerade utan problem, det är väl det lättaste. Annars kan du ju köra med en 02A låda från en Passat eller Golf G60 men då måste du göra om lite växellådsfästen för att få i den.

Sen köper du dom här grejerna och konverterar 02A lådan från hydralisk koppling till vajer.
http://www.gtiklubben.nu/index.php?section=faq&subsection=Teknik&id=79

kim_gulle
2010-03-29, 12:34
För att få tag i dem där prylarna, går man på VAG med dem där numren då och frågar efter dem delarna?

bullten
2010-03-29, 23:25
alright, vet inte riktigt hur länkaget ser ut på de lådorna. är det en stav som går direkt in i lådan eller som den jag har som har ett länkage till en arm på lådan?