handdator

Visa fullständig version : Dålig radiomotagning Golf IV GTI.



jockep
2010-03-27, 18:29
hej.. har länge nu kört runt med kass radiomotagning... de knastrar och låter dåligt så fort jag kommer 2km utanför stan och sedan tappar jag all motagning när jag kommer 2km ytterligare.... Bor i uddevalla och E6an mellan uddevalla och göteborg borde ju inte vara nå problem att lyssna på radio dom 8milen....

Trodde först att stereon som satt i bilen var kass, har nu köpt en ny men det blev inget bättre....

Har läst någonstans att VW har inbyggt antennförstärkare i själva antennen??? men då måste väl den matas med ström??? om de finns en sån...

Vad säger ni??? har ni oxå dålig mottagning eller e de bara jag???
Vad göra??

Golf-power
2010-03-27, 18:47
Jag har haft samma problem på mina mk 4:or jag ägt. Jag har bytt spröt och stereo utan resultat. Det verkar som antenn på taket är värdelöst På min gamla gti har jag antennen på fram skärmen
och den mottagningen är det inget fel på Har tyvärr ingen lösning sorry

Da Squirrel
2010-03-28, 10:26
Det sitter en förstärkare i själva antennfoten, den brukar bli dålig med dålig radiomottagning som följd, så då får man byta ut den (sitter med en mutter innefrån). Men för att den överhuvudtaget ska fungera så måste den ha ström som du säger, det ska nämligen även sitta en grej bakom stereon, en kort antenbit mellan antensladden och stereon och på den så ska det vara en fykantig eller rund/rörformad metallfärgad dosa som matas med ström från stereons "remotugtgång"

jockep
2010-03-28, 12:37
Okay.. Ja en sådan dosa finns inte bakom min stereo iaf... förra ägaren har klippt och grejat ganska för mycket bakom stereon, så orginal kablaget är borta:(

Men men.. då borde det ju fungera om jag köper en "universal" antennförstärkare, en som man kopplar in mellan stereo och antennkabel och sedan matar med ström från remout...

Det borde bli bättre iaf..