handdator

Visa fullständig version : Kvitterljud, vw polo -08



FenioN
2010-03-23, 19:57
Hej har hört det nu när jag startar bilen på morgonen så kvittar det där multiremmen och kamremmen sitter, är det något där som brukar orsaka detta? låter bara i -3-4min sen slutar det, tackar för svar.

Vilka polos är det man behöver upgradera vevhusventen på?
vilka årsmodeller är det växellådspackningen läcker på?

FenioN
2010-03-26, 16:04
Ingen som vet? värkar vara dåligt drag inne på detta forum. iaf det med mest aktivitet som jag hittat,

kim_gulle
2010-03-26, 17:52
Det kanske är nån kåpa som ligger mot multiremmen och kvittrar så länge den är kall. Du kan ju starta bilen när den är kall, öppna huven och försöka lokalisera ljudet. :)

bullten
2010-03-27, 00:04
vet inte om det är något specifikt för just den modellen men rent spontant känns det ju som att du antingen har en multirem som det är fel på eller en spännaren till den. Alternativt att det är ett lager till något av hjulen multiremmen går på. Finns en spray som klistrar lite och skapar mer grepp för remmar och du kan ju testa att spruta på sådant och se om kvittret försvinner, det är ju såklart ingen långsiktig lösning så då slutar det nog med att du behöver byta remm eller spännare endå.
Men det låter lite konstigt att det låter på en såpass ny bil. lämna in den då du förmodligen har garanti kvar på den.

Mvh Ante

Rs mannen
2010-03-27, 00:22
polaren hadde ett liknande problem på sin a4 tdi -03
har för mig att det var spännaren som började fladra av någon anledning på tomgån när den var kall, den kasnke hadde en annan gång när den var kall, han bytte spännare, å ljudet var kvar, han höll på å bytte å tästade massa, ända till han tästade det som han trodde var omöjligt, att den nya sännaren var trasig från fabrik,
bytta mot en annan ny å då försvan det,
men det lät som han hadde manssa småfåglar under huven =)

FenioN
2010-03-27, 01:12
japp kvittar precis som en fågel faktiskt, okej då är det nog spännrullen ska kolla lite och spruta lite remspary på och se om det slutar,
har ju hört massa om växellådor som damasken går sönder på och läcker olja och sen pajjar lådan men detta problem kan jag tänka mig är återgärdat på -08 va?