handdator

Visa fullständig version : Tomgångsproblem Golf mk2 51kw 1988, Elektronisk Tomgång, Snälla hjälp..



NIKKELICIOUS
2010-03-23, 19:38
Tjenare, Har en "Ovanliga" Modellen av förgasaren, Den elektroniska, Skulle byta Förgasare idag men fan heller att insuget var det samma..

Men men, Har haft problem med tomgången nu en bra stund.

Den har inte haft någon tomgång alls, Men idag rev ja allt och körde elspray i alla kontakter och in i tomgångsmotorn, Nu har den tomgång MEN på ca 3-4000rpm om inte mer, har ingen RPM räknare smile

Det är en "pinne" eller vad man ska kalla den som styr tomgången, Själva "pinnen" trycker på gasreglaget under huven, Har misstankar att den jäveln trycker på för mkt..

Hur ska man sänka tomgång på en sådan? yikes

Mvh Niklas!


Det sitter 2 slangar på tomgångsmotorn, Den med den feta kontakten in i, Vart ska dem slangarna? En in i förgasarn och den andra bara en retur rakt ut i ingenstans eller?

NIKKELICIOUS
2010-03-23, 19:50
http://www.autoreview.ru/archive/2008/01/injection/psd/Pierburg_2ee_1024.jpg

Den förgasarn är det!

NIKKELICIOUS
2010-03-23, 23:31
Ingen som kan? Ev sälja en likadan förgasare..

kim_gulle
2010-03-24, 00:43
Drar du på skroten så lär det väl inte vara så svårt att hitta både insug och en annan förgasare eller?

NIKKELICIOUS
2010-03-24, 13:56
Hade jag vela bytt insug så hade jag gjort det, Men inget jag ser fram emot och göra då bilen är gammal och behöver inge mer kärlek än den redan fått..