handdator

Visa fullständig version : Fjärrnyckel golf gti-99



Robban_e
2010-03-22, 16:40
Var inne på VW hemma i oskarshamn, skulle kolla om det gick o fixa fram en fjärrnyckel och han sa att det finns inte att få tag i, kan det verkligen stämma?? I instruktionsboken står det om fjärrnyckel, larm och allt som hör ikring, så varför finns det med i boken om de ändå inte går att ha de till bilen?? Larm, hur kollar ja enklast om ja har det??

Mvh Robban

VWGolIV
2010-03-22, 17:28
Då kanske du skall fråga en gång till =)

Klart det finns, kan man beställa en nyckel till en mk3a så skall du nog kunna få en fjärrnyckel till din gti.

Robban_e
2010-03-22, 23:17
Ok, jo ja får nog göra det!! Han glodde lite i datorn men kom inte fram till nått, bara att det inte gick, om du vill ha fjärrnyckel så får du eftermontera det sa han. Får kolla med dom i Västervik annars. Lam, hur kollar ja det smidigast?? Sitta kvar i bilen o öppna dörren lr nått??

VWGolIV
2010-03-23, 01:14
Slå in rutan så ser du om det fungerar =)

Nä men exakt hur du kollar orginallarm vet jag inte, men prova som du säker, lås dörren sedan försök öppna eller lås upp med knappen vid elhissarna.
Prova också o vrida på tändningen när den är låsad.
Jag bara gissar här.

När det gäller nyckeln så var det nog så att han inte orka leta, ta med din egna nyckel, där står ju ett nr som de kan slå i datorn.

Norpan
2010-03-23, 01:42
Det står i PR.nr om bilen är utrustad med larm och fjärrlås eller bara fjärrlås

Är det så att bilen bara har vanligt c-lås så går det inte bara att köpa nyckel med fjärr för det kommer inte fungera.

Har sett dom som byggt i fjärrlås i sina Mk4 men det krävs lite eldragning och ett nytt komfortstyrdon..

Kan kolla om din bil har fjärrlås eller ej om du PM:ar reg.nr eller ch.nr på den, jag jobbar på VAG så det går fort å se..

Cullberg
2010-03-23, 10:05
För att kolla om du har orginal larm monterat så får du sätta dig i bilen, sen låsa, vänta några sekunder och sen öppna huven då borde larmet gå!

Robban_e
2010-03-23, 10:25
Ok, och om nu larmet går, hur stänger ja av det utan fjärrnyckel?? sätta i nyckeln i dörren och låsa upp??

Norpan, skickade ett PM...

Norpan
2010-03-23, 12:11
Har inte fått nåt så skicka igen du...

Robban_e
2010-03-23, 12:17
Nu då?? =)