handdator

Visa fullständig version : Golf 1.6 16v



houk
2010-03-20, 04:52
Köpte en fräch golf -01 för nu e de 2v sen. trodde att de va bra bilar haft en 2:a förut ett kort tag + att jag skruvat mycket med mina föräldrars jetta. men si sicken överaskning jag fick. allt funka bra i 5 dagar sen ( bor 3 mil från jobbet) fick jag inte i gång bilen mer än 3 sek, pga startspärren hade gått in. ok tänkte jag,får ta firmabilen hem å ta med dom andra nycklarna imorn å prova då, men de gav inget visade de sig. men som tur va så fanns ju mobilitetsgaranti på bilen för att alla servisar va gjorda, så bilen blev skickad till lysekil med bärgare, å dom hittade inget annat än att alla nycklar hade kodat av sig, (väldigt ovanligt tydligen) mer normalt med en nyckel. skit samma. känns inge vidare å ha en bil man äger å har rättighet att köra men de får man inte för en kod som vw inte står för att den kan försvinna, kostade den dagen 900pix. dan efter till jobbet började oljelampan blinka, han inte stanna innan den slutade, så jag fortsatte till jobbet, e ganska duktig på motorer så jag tänkte att antingen e givarn kass eller så e de verkligen dåligt oljetryck, kopplade ia fall in en mätare till slut och jag hade 4 bar tryck när de började att ljuda igen så hoppas att de bara e givar. har beställt en oljetrycksgivare och en tempgivare eftersom inte heller den funkade som den skulle. så nu haåller jag tummarna att de inte e mer. gilla ändå bilen :-)

VWGolIV
2010-03-20, 11:14
Det där med nycklarna händer en del, har hört flera och även varit med om att de slutar fungera,, men det är ju surt när du inte ägt bilen så länge.
Tempgivaren är klassiskt fel, hur det är med oljetrycket vet jag däremot inte.

Men du skall nog se att du får goda tider med din nyinköpta bil =)