handdator

Visa fullständig version : DSG-lådan på GTI MK6



jimZon
2010-03-16, 14:46
Är det någon mer än jag som tycker att DSG-lådan är lite väl brutal ibland? De "problem" som jag upplever med DSG-lådan är framförallt vid motorbroms och lådan ska växla ner att det hoppar/rycker till i bilen på ett sätt som är lite onödigt brutalt? I uppväxlingar så fungerar allt fint.

Det andra är att lådan reagerar slött vid gaspådrag om man inte har den i S läge. (Precis som det stod i "Allt om Motor" ang. Golf R)

Patrickofsweden
2010-03-16, 20:53
Min var ryckig i s läget när jag hämtade ut den. Den växlade hårt mellan S2 och S3 både upp och ned. Men jag kontaktade din bil och de fixade det med någon uppdatering av dsg:en. Nu funkar den perfekt tycker jag, både i D och S.

Gti
2010-03-16, 20:57
Är det någon mer än jag som tycker att DSG-lådan är lite väl brutal ibland? De "problem" som jag upplever med DSG-lådan är framförallt vid motorbroms och lådan ska växla ner att det hoppar/rycker till i bilen på ett sätt som är lite onödigt brutalt? I uppväxlingar så fungerar allt fint.

Det andra är att lådan reagerar slött vid gaspådrag om man inte har den i S läge. (Precis som det stod i "Allt om Motor" ang. Golf R)

Visst motorbromsar bilen rätt duktigt, betydligt kraftigare än vad min förra R32 med DSG gjorde. Dock har jag inte upplevt någon hoppighet/ryckighet utan den växlar rätt "smooth" även neråt.

Kan också tycka att man får pressa ner foten rätt rejält i D-läge för att få till lite acceleration men stör mig inte..meskör ju mest 110-väg till jobbet ändå ;)