handdator

Visa fullständig version : Frågor ANG Golf mk2 51kw



NIKKELICIOUS
2010-03-14, 15:57
Tjenare GTIklubben, Ny användare här och allt med sidan ser skitbra ut! Well well, Lite frågor har jag som svar skulle uppskattas :)

Golfen min då, Den har en svajjande tomgång typ vill dö men hoppar igång igen å si å så hela tiden, ibland är det ingen tomgång alls, Har prövat vicka på förgasaren och den visar inge symptom att foten skulle vara slut. Även sprutat elspray i kontakter för att se om det är där något hänt, men ingen skillnad där heller. Vad kan vara fel?

Sen har jag fått tag i den stora baken, men det lär vara en annan balk till stora baken mot lilla baken? Vart hittar man en sådan? Någon som har en liggandes över? Letar också en stor front med balk.

Har ni saker/styling saker till golf2 så är ni välkommna att PMa mig.

Alla svar önskas!

Mvh NIKKELICIOUS

NIKKELICIOUS
2010-03-15, 01:13
Ingen med ett svar?

kim_gulle
2010-03-15, 13:50
Du kan ju pröva att byta bränslefilter och kanske också plocka lös förgasarn och rengöra den invändigt och så. Lite renovering av förgasarn i princip. Annars kanske du kan byta till en utbytesförgasare, kanske en weber eller nåt sånt kul. :)

Min farsa hade en CL 1,6 med just det här problemet. Minns inte vad han gjorde dock. Ska fråga han när han kommer hem och återkommer då. :)

NIKKELICIOUS
2010-03-15, 19:46
tack det skulle vara snällt! OM jag byter till weber tex, Kommer han ha samma bränsleekonomi eller blir han genast dyrare?

NIKKELICIOUS
2010-03-17, 11:36
Har nu köpt ny olja,filter,luftfilter, förgasarfoten, Blir det inte bättre så åter kommer jag med en projekttråd om hur man lättast spränger en mk2

kim_gulle
2010-03-17, 12:40
Spränga den behöver du ju inte göra. xD
Plocka loss förgasarn och plocka isär den och rengör. Byt gärna packningar och grejer. :)

Rs mannen
2010-03-17, 14:22
Har nu köpt ny olja,filter,luftfilter, förgasarfoten, Blir det inte bättre så åter kommer jag med en projekttråd om hur man lättast spränger en mk2

hehe ja sånt kan va kul, vi filmade när vi plågad död på en lanzia A112 :) den värmenöp ett antalgången å blev slöare å slöare, till sist fick vi boxera igång den å höll den på fullgas, det slutade med att föraren kom ut men nycklarna i handen men bilen stod fortfarande å rusade för fullt, den var nog lite varm å glödtände lite :) Ps. detta var för ca 10 år sedan :) å filmen fin bara på vhs,

NIKKELICIOUS
2010-03-17, 17:47
Hehe låter roligt :D Ne men inte spränger ja den heller :) Men får hoppas det blir bättring på den! :) BTW, Någon som har 90 fronten med balk och ENDAST en balk bak till stora stötisen?

Rs mannen
2010-03-17, 17:52
jag kommer ha både fra å bak sen bara jag får hem mina andra, men då kommer dom ut på annon så har du inte hittat några då så,

NIKKELICIOUS
2010-03-17, 19:26
Tänkt ut något pris då?

NIKKELICIOUS
2010-03-20, 01:06
Fick höra idag att Motorn med elektronisk tomgång tillverkades i några exemplar, dvs inte lika som de andra.. Och de med elektronisk tomgång var inge vidare.. Tänkte byta förgasare och foten imorgon till en annan från en 75hk. Kommer med Update hur det gick :)