handdator

Visa fullständig version : Bränsletank Mk1



bullten
2010-03-13, 22:46
Tjenamors, nu när det är lite varmt ute igen kan man sätta igång med 16v projektet.
Har lite funderingar kring tanken på golfen. har alla golf ettor likadan tank eller finns det modeller med förpump?
kommer jag att behöva ha förpump på tanken för att leverera tillräckligt me soppa fram till KR maskinen eller kommer tyngdlagen sköta jobbet ?

mvh

Junfors
2010-03-14, 00:07
Nepp ingen förpump i någon mk1 tank men GTi tanken tar väl soppan ur tanken lite annorlunda än din gör men det ska nog funka fint att köra med din tank om du har en friskt pump.

Manny
2010-03-14, 00:20
Finns väl nån cabbe med förpump?

Gti och diesel har samma tank. Och har anslutningen i botten på tanken istället för i toppen.

bullten
2010-03-14, 00:47
okej, tackar för snabba svar.
Den tanken jag har har anslutningen för soppamatning på höger sida sett bakifrån och den sitter ganska långt ner på tanken så att jag får väll testa om det fungerar utan förpump.
Vet någon om det finns bra slangar som tål soppa trycket så att det går att dra soppaledningar själv eller är det någon hydraulfirma man skall vända sig till?

Mvh

Rs mannen
2010-03-14, 13:11
"vanliga" armerae gummislangar som fins att köpa på mekonomen, troligen biltema m,m funkar fint,