handdator

Visa fullständig version : MK3 ADZ 8V EJ gti varvstopp Monojet.



Connsann
2010-03-13, 01:37
Hej Jag undrar om man kan ta bort varvstoppet på en ADZ motor själv med monojetronic
Har använt sök funktionen men hittar tyvär inget om 8v ej GTI

Om intresse för vilken bil så är det en Vento -93

Tack på förhand Conny

Norpan
2010-03-13, 01:48
Svaret är nej om du inte kan programmera styrboxen själv, vilket inte många kan och ens ödslat tid på att försöka.

Varför vill du flytta varstoppen på en monojet motor??

Connsann
2010-03-13, 17:56
Bara för att kunna vara mer :P
Ska porta plana toppen i med vassare kam och lättat sväng hjul så :)

Rs mannen
2010-03-13, 19:26
monojeten är inte så trimvänlig av sig, den baserar soppa mängden via gasspjälslägesgivare, "viket jä**a" ord" =) men det är svårt å få den att fatta att motorn helt plötsligt får i sig mer luft än den ar kalibredad till orgianl,

jag satte på en G60 topp på min jetta med monjet, för den har större ventiler, men med gti kam, den vart lite bottenstarkare, men sen va det ingen skilnad, å det berodde väl på att på låga varv så ränkte soppan till på fullgas att ge lite mer effekt än orgianl, men sen ger den inte på soppa än den ska å är instäld för,

så ska du ahr lite fat i motorn skulle du nog få i nått annat insprut, eller ev byta till förgarsare, 2 dubbel weber bruakr det kunna bli fart på å är ganska lätt att instalera till bra bris gämfört med ett annat sprut.

Connsann
2010-03-14, 21:11
A mina tanker cirkulerar i att man höjer soppa trycket ett bar iallafall och ser ur det blir då.
Men vad är det för andra insug för "riktiga" sprut som passar då?