handdator

Visa fullständig version : Bagagelucke emblem GOLF V GTI 2005?



mr_mike
2010-03-10, 15:06
Hej.

För ett tag sedan beställde jag nya emblem till fronten samt bagageluckan. Monterade dit emblemet fram utan problem. Sen lossade jag det dubbelhäftande emblemet bak och skulle dit med det nya. Ser då att det passar ju inte alls :(

Så nu ringde jag till AUK vw verkstad och ville beställa ett orginal igen. De sa på den firman att man måste köpa hela låset samt handtaget ..???? Va säger jag det kan ju fan inte vara möjligt jo säger han då det kostar 1300kr. Aha då ska jag verkligen inte ha ett svarar jag.

Så nu till min fråga finns dessa att köpa löst någonstans. Alltså det tunna dubbelhäftande varianten. ???


Mvh Micke

993turbo
2010-03-10, 17:37
kolla ebay!!! beställde till min nu hoppas på att det är rätt. köpte utav en kille på forumet som sa att det va till golf 5 men det passar inte det va till golf 4 med gummi list runt. men som sagt kolla ebay. kanske ska avakta tills jag får mitt så du vet att det är rätt.
en fråga? hadde du den nya varianten på ditt emblem på en 05a det är inte så att du har helahantaget med inbränt vw märke, då måste du byta hela .
kom nämligen på sena 06 or.

mr_mike
2010-03-16, 08:09
Har kollat ebay men hittar inte några till Golf V ??? Har du någon länk?
Ingen aning jag har den varianten. mitt är ett tunnt aluemblem med dubbelhäftande klet bakom som är dittryckt på handtaget. Nu är det bara svart. Ska se om jag kan lägga upp några bilder ikväll.

/Micke

993turbo
2010-03-16, 19:26
hej här har du både fram och bak. länk: http://cgi.ebay.de/VW-Golf-5-V-Embleme-Schwarz-Grill-Heck-Zeichen-GTI-TDI_W0QQitemZ130370610441QQcmdZViewItemQQptZAutote ile_Zubeh%C3%B6r?hash=item1e5ab1a509
tror att du har det gamla emblemet för mitt är i plast och det gamla va i aluminium så det blir nog till att byta hela hantaget tyvärr.
har inte fått mia än så kan inte svara på om det är rätt. bak emblemet på bilden är till golf 4 men dom säger att det är till golf 5 som dom skickar.

mr_mike
2010-03-18, 13:54
Fuck med... Blir nog till att försöka fixa till det gammla och lämna till polarn som är lackerare sen klistra dit det igen :)

/micke

993turbo
2010-03-27, 12:01
Du jag fick hem emblemen och de är avsädda för din bagabge lucka. om du är intreserad så kan du få köpa dom för 400kr.
fick lämna tillbaka dom men det kostar mig runt 100-150kr att skicka och bankavgifter. jag betala 500kr för fram + bak ink frakt och avgifter.

mr_mike
2010-03-31, 08:42
Du jag fick hem emblemen och de är avsädda för din bagabge lucka. om du är intreserad så kan du få köpa dom för 400kr.
fick lämna tillbaka dom men det kostar mig runt 100-150kr att skicka och bankavgifter. jag betala 500kr för fram + bak ink frakt och avgifter.

Jag är intresserad. Men dock bara av balemblemet köpte ett svart till fronten som jag satt på. Maila mig.
gustafsson.mikael@hotmail.com

Skulle gärna vilja ha en bild så jag ser att det är ett sådant emblem jag söker...

Mvh Micke

993turbo
2010-04-03, 13:57
Du har mail, med bilder.

Särås
2010-04-06, 23:52
Lyckades ni hitta någonting till Golf mk5?

Har flera kunder som jagar detta samt att jag själv sitter i en Golf Gti mk5 och skulle vara kul att hitta ett bakre handtag/emblem i svart...
Den på Ebay länken är väll ändå till Golf mk4... :(
mvh Jimmy Särås

993turbo
2010-04-07, 17:51
hej jo på bilden är den till golf 4 men det är inte de emblemet man får. ser nästan likadant ut., poingtera detta till säljan och han sa att det är till golf 5 som dom skickar. om du är intresserad så har jag grejerna kvar. finns i göteborg.

Särås
2010-04-12, 12:45
Hur har han löst det då? *nyfiken*
Målat bara lite med spray?