handdator

Visa fullständig version : vart vända sig för att ta reda på antal tilvärkade, inreggade, fins i S av en bil mod



Rs mannen
2010-03-09, 15:28
Hej,,

någon som vet vart man kan söka eller kontakta
för att ta reda på,
antal tilvärkade, sålda,
antalt inregestrerade,
fins i sverige

Bilen i fråga är ju självklart
Golf GTI G60 Syncro. =) för dom växer ju inte på träd, har lyxats hitta 2 till i sverige ändå länge, båda avstälda projekt,

ypzilon
2010-03-09, 17:58
Förr fanns det en sida på man kunde söka på märke/modell och så fick man upp en lista.
T ex fick man om man sökte på scirocco 1655 träffar med modellbeteckning, årsmodell, effekt och reg.nr! Tyvärr finns inte sidan kvar, men känner man någon med tillgång till "infotorg" skulle det kanske gå att lösa.

Rs mannen
2010-03-09, 18:07
Förr fanns det en sida på man kunde söka på märke/modell och så fick man upp en lista.
T ex fick man om man sökte på scirocco 1655 träffar med modellbeteckning, årsmodell, effekt och reg.nr! Tyvärr finns inte sidan kvar, men känner man någon med tillgång till "infotorg" skulle det kanske gå att lösa.

ok så synd,
jag har lykats få fram att mällan 86-89 byggdes 26000 g60 syncro, var ca 30% dyrare än vanliga G60 å någon stans runt 35000 tilvärkat tottalt, men ingen ting om du många som fins i sverige.

A.V
2010-03-09, 20:58
Maila till transportstyrelsen.Det gjorde jag när jag ville veta hur många golf gti från 70-talet det finns i sverige.fick en lista med antal av varje årsmodell,i trafik resp avställda.

Rs mannen
2010-03-09, 21:22
ok, ska ta å göra det , tackar

Rs mannen
2010-03-10, 09:16
Fick svar idag via mail, fins 3 st i sverige, å alla hadde jag koll på innan, men det var kul å veta att det inte fins fler. kan detta vara bla dom ovanligaste vw bilar i här? 3 är ju inte så många , hehe

Junfors
2010-03-10, 11:40
Sen kan det dock vara så att alla inte blivit reggade med ett riktigt namn om det är en ovanlig modell. Min Golf Country är exempelvis skriven som en vanlig syncro i bilregistret, finns för och nackdelar med det:).

Det kan ju med andra ord vara G60 Syncrosar som är skivna som G60 bara eller Syncro bara dvs det finns fler bilar än dom 3 i Sverige. Inte för att jag tror det för det är inte något vanlig att man ser någon.

Rs mannen
2010-03-10, 12:48
jo det må så vara, men det är bara 3 kända, å jag har haft mail kontakt med en, å han viste om den andra då den gick i samma stad, å han jag mailat med har en 4d , det måste vara ovanligt bara bland g60, men den är orgianl,

men dyker det upp någon okänd så är det ju bara kul,

ypzilon
2010-03-10, 21:18
Fick precis bekräftat från en fd arbetskamrat att man inte kan söka på modell i infotorg.