handdator

Visa fullständig version : Färddator+



jocke.w
2007-06-27, 00:41
Någon som kan svara på vad för något xtra det är i den?

Vet inte riktigt 100 om jag har det eller inte?!?

Henrik.M
2007-06-27, 00:52
Jag redigerar helt mitt inlägg och kastar mig in en ännu vildare gisning.

Färdatorplus = Om du har parkeringsvärmare , Däcktrycksövervakning eller annan krimskrams i bilen som du sköter med din knappratt.

Efter att ha surfat i ämnet en stund.....så får jag denna uppfattning.

Multiratt = Du har färdator+
Antagligen för att du kan sköta lite mer funktioner med multiratten än vad du kan när du har en bil utan muliratt och färdator.

Är vad jag kommer fram till.....eller rättare sagt min uppfattning.

Säkrast att vänta på svar från någon som vet. =)

Wargen023
2007-06-27, 08:50
Någon som kan svara på vad för något xtra det är i den?

Vet inte riktigt 100 om jag har det eller inte?!?

Färddator plus innebär att du kan ställa in lite mer saker. T.ex. ljusstyrka på belysning på golvet, hur många blink blinkersen blinkar när trycker ner den, låsningsfunktioner för dörrar, tider för coming-/leaving home, m.m.

Har för mig att jag beställde multiratt och färddator var för sig men det kan nog vara ett paket numera.

jocke.w
2007-06-27, 10:39
Dom prylarna kan jag ställa in förutom blinkersen?!?!?!?.......tror jag!

Ska kika direkt!!!

Basti
2007-06-27, 11:34
Har man färddator i hela fönstret har man färddator+, har man bara halva fönstret med färddator samt varningslampor i övre delen är det INTE plus.

JWO
2007-06-27, 11:38
Färddator plus innebär att du kan ställa in lite mer saker. T.ex. ljusstyrka på belysning på golvet, hur många blink blinkersen blinkar när trycker ner den, låsningsfunktioner för dörrar, tider för coming-/leaving home, m.m.

Har för mig att jag beställde multiratt och färddator var för sig men det kan nog vara ett paket numera.

Jag upptäckte min färddator plus under bugrun helgen:)
Bra funktioner där faktiskt!

Wargen023
2007-06-27, 12:26
Dom prylarna kan jag ställa in förutom blinkersen?!?!?!?.......tror jag!

Ska kika direkt!!!

Hittar inte blinkers själv heller nu men är nästan säker på att jag sett en inställning för hur många blink det blir när man duttar till spaken.

adis
2007-06-28, 00:17
Jag har färddator + men kan inte ställa antalet blinkningar. Jag har allafall inte hittat det.

jocke.w
2007-06-28, 11:01
Nope....letat jag med.........men tror jag minns från vortex att det är ställbart via vagcom har jag för mig?!?

kaniff
2007-06-28, 12:20
På min kan jag bara sätta på/av komfort blinkers...jag har inte sett nån inställning på att man kan ställa hur många blink det ska vara...

JWO
2007-06-28, 12:21
På min kan jag bara sätta på/av komfort blinkers...jag har inte sett nån inställning på att man kan ställa hur många blink det ska vara...

Detta måste jag kolla när jag kommer hem ikväll!