handdator

Visa fullständig version : Samma delar Jetta Coupe mk2 som Golf mk2?



Miche N
2010-03-09, 11:59
Lite dålig rubrik kanske,men har några frågor om min Jetta Coupe -86a..E d samma dörrar på Jetta coupen som på 2 dörrars Golfar?Samt passar sidopanelerna vid baksätet från 2d Golf i min Jetta?Tacksam för svar så jag vet om grejerna passar,o isf inte släpar hem massa skrot i onödan :-D
Mvh/Miche

Rs mannen
2010-03-09, 12:24
dörrarna passar så länge båda är 2d,
sidopanelarena bak törs jag inte svara på, har mekat mycket både jetta å golf men just dom panelerna har jag aldrig provat att skifta,

Miche N
2010-03-09, 12:58
Kanon,misstänkte att d va så...Får testa om panelerna e samma helt enkelt,e ju inte så jobbigt :-)
Tack för snabbt svar!
Mvh/Miche

Tranan
2010-04-29, 21:38
Lyfter denna tråd för att kolla om inredningen passar från en mk2 golf till en mk2 jetta, 4 (5) dörrars modell? Enligt skroten inte, men undrar verkligen om de e så?

Lorentz
2010-04-30, 07:49
Jettan och golfens baksäte är olika. I jettan sitter det en stor plåt mellan de bakre fjädertornen som baksätets ryggdel sitter fast i, bottendelen sitter fast med hakar. Golfbaksätets ryggdel sitter fast i fästpunkter ovanpå och nedanför fjädertornen och sittdynan med skruvar. Golfens baksäte är även fällbart, det är inte jettans.