handdator

Visa fullständig version : Stänkskydd bak Golf IV (4)



mtm
2010-03-08, 23:43
Kan någon vara vänlig och bekräfta eller dementera huruvida stänkskydd bak (1J0 075 101 A) är/var original på Golf 4:an och således passar "bolt-on" eller om det krävs någon modifikation?

Har införskaffat mig en uppsättning och när jag väl skulle montera detta tyckte jag inte alls att det passade. Skruv/bult-hål i stänkskydden stämde inte överens med dito på bilen.

Har jag fått fel eller krävs det som sagt modifikation?

"Instruktionen" man fick med duger möjligtvis att vid kris använda som toalettpapper.

VWGolIV
2010-03-09, 00:04
Jag har sett sådana på flera bilar och ser ut att vara orginal på vissa årsmodeller kanske ?!?

Axelsson
2010-03-09, 00:28
Det är bolt-on, skruvarna som följer med stänkskydden är "självborrande" och gör nya hål i plasten
när du skruvar dit stänkskydden.
En skruv ska dock dras fast med en mutter, det borde stå med på instruktionen.

Jag var faktiskt i samma sits som dig när jag skulle montera mina stänkskydd bak,
det stämde inte alls med hålen, men farsan såg att skruvarna var special så det löste sig ändå till slut... =)

mtm
2010-03-09, 08:46
Tack för det Axelsson!

Sitter stänkskydden bra då? Tanken om att dom var självborrande slog mig, men jag tyckte att det kanske inte verkade så hållbart och jag ville inte riskera att förstöra något bakom plasten.

Vad tyckte du om slutresultatet? Upplever du att du får mindre skit på bakluckan?

Axelsson
2010-03-09, 14:10
Jag tycker att stänkskydden sitter bra och jag tycker att bilen faktiskt blev snyggare med stänkskydd monterade.

Jag ägde bilen bara 1 månad innan jag monterade stänkskydden så jag kan tyvärr inte svara på om
bilen blir mindre skitig med stänkskydden monterade. Men någon skillnad borde det ju göra iaf tycker jag
+ att det skyddar väl även lite mot stensprut.