handdator

Visa fullständig version : Hur ska tändningen stå på en golf 2 85a med 1,6 motor



Mattsvart
2010-03-07, 21:24
Som tpoic?

Jag har bara en nolla som markering på svänghjulet å ställer jag där så går inte bilen.

Ska man ställa med lr utan vacum ikopplat?

Men ställer jag efter markeringen på min golf 1a så går den bra och det spelar ingen roll om vacum är i eller ej.

Rs mannen
2010-03-07, 22:09
sla vara en 0,a på svänghjulet, å sen på kammen som ska vara i linje med ventilkåpan, å rotorn ska stå på det lilla spåret, då ska den vara på cylinder 1, sen är det bara å sätta tändkablarna 1,3,4,2
då ska den gå, du kan få justena lite på fördelaren,

har du bytt kamrem å fått mitten hjulet fel? är inte helt ovanligt, det brukar flytta sig ett kugg när man spänner kamremen, men annars så ska så kallat agregataxeln oxo står enlit märkning, å den ska vara i linje met et annat remhjul, men mins ej vilket bara, men det kan ng någon annan, å sen lägga upp en bild på , själv brukar jag skita i det på dessa motorner som inte varvar så mycket, å sen bara flytta fördelaren, så slipper man bråka så dant med kamremen å få den rätt på 3 hjul, =)

Mattsvart
2010-03-08, 00:03
Ska inte tändningen vara några grader före lr efter? och ska man koppla bort vacumet lr ska det vara kvar?

Jag brukar ställa brytarna först ca 0,50 för att spara lite på dom
sen strobbar jag svänghjulet så jag har markeringen mot markeringen på låda
med vacumet på

Har alltid funkat på min etta 82a

Men den här bilen går inte ens när jag gjort som jag brukar
därför jag undrar om man ska göra på något annan sett.

Ska nolla motorn å kolla kamremmen

fler förslag?

mvh