handdator

Visa fullständig version : Orgial skick eller inte? ni som vart mä i vw gemet länge



Rs mannen
2010-03-04, 17:03
går här å funderar vad jag ska göra med min golf,
vi börjar med lite bil info,
Golf GTI G60 syncro -91
4 tidigare ägare,
Fullservad å stämplad i boken
Frågar ni mig i gasnka fint skick, men bilen är ju använd, men vrärka mer vara typ vardags bil, ingen bus bil, (betömt på skicket å slitaget)

antigen så ska jag lacka om den i orgianl färg å bara "restaurera" å laga att på den, å ha den i så kallat orginal skick,

eller gå går man på motorn å får lite fart på den, å ändrar lite på utseändet,
kommer inte bli någon "18år jag ska styla bilen, ju mer dässto bättre" styling utan stilrent å snygt,
andra dämpare å lite,
nu är det ju ingen dyr bil med mycket värde så att bryta orginal skicket kanske inte påvärkar värdet så mycket,
men själv har jag aldrig sätt någon g60 syncro innan förutom Rallye som häller inte är vanliga,

så en orginal bil av detta slag kanske kan vara värd lite i vissa vw fantasters ögon,
förvisso kommer jag nog bara göra småsaker så den kommer nog inte vara svår att återställa,

men kom gärna med synpungter m,m
å är det någon som törs å gissa vad dom kan stå för pris?

ps .letar ev efter en G60 2wd till bra pris, gärna deffekt eller avstannat projekt, om någon vet om någon

Henrik.M
2010-03-04, 20:32
Orginal men diskret & smakligt omgjord.
Dvs inga vulgära vingar , breddare , sänkningar , jättefälgar.

Lagomt sänkt , 15" BBS fälgar.

P-plats.se
2010-03-04, 21:46
Håller med Henrik!

Rs mannen
2010-03-04, 22:30
jo jag tror oxo nått sånt, det är snyggast på mk2,n :)

Manny
2010-03-04, 22:31
Ju ädre man blir, och ju äldre bilarna blir så uppskattar man mer o mer original look. Jag åtminstone! Fälgar o sänkning räcker länge!

Janne.M
2010-03-05, 05:32
OEM+ alltså original med smakfulla detaljer.

Du kanske såg denna på Bugrun -09 men den är en av mina absoluta favoriter i kanonskick som är värd en del pengar, speciellt i Finland då bilarna kostar en hel del mer än våra.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4717873

Rs mannen
2010-03-05, 10:09
nä jag kom aldrig iväg på bugrun =( men läste om den på nätet härom dan, riktigt fin, är samma som min, fast jag har inte ac i min, men abs m,m har jag,
Dom fälgarna skulle man ha tag på, dom är riktigt fina, å passar bra på golfen,

Får väl bli å riva ner bilen för lack nu då, så fort jag kan flytta ut båten ur garaget. så mer sol tack så snön smälter bort på gården,