handdator

Visa fullständig version : info om G60 karossen, å syncro (rallye)



Rs mannen
2010-03-02, 06:32
hej,,

söker info om Golf G60,
Inte om kompressorn å motorn, utan karossen, skiljer det nått från övriga golfar, fjädring vinklar m,m m,m

söker även info om syncron, hur mycket tål den, hur sköter man den, kan man byta nått för att göra den starkare, vet att det var någon som höll på att tilvärka nya delar till dom för många år sen,

är taxam för all info å länkar m,m (varigt ifrån golfarna för länge nu, måsta uppdatera lite ) =)

kim_gulle
2010-03-02, 11:49
På vanliga syncron så kan man nog ta drivlinan från en Passat G60. Lite osäker dock men det går iaf göra så med Golf Country.

Mackan73
2010-03-02, 12:19
http://www.gtiklubben.nu/ovrigt/broschyrer/Golf_91_gti.PDF

http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=1996/9603/960301.html&rubrik=BEGTEST+VW+Golf+som+begagnad

Rs mannen
2010-03-02, 13:01
På vanliga syncron så kan man nog ta drivlinan från en Passat G60. Lite osäker dock men det går iaf göra så med Golf Country.

är passatens starkare då eller? eller menar du bara som reservdelar typ ?

Fors
2010-03-02, 13:18
är passatens starkare då eller? eller menar du bara som reservdelar typ ?
i grunden är det samma prylar, men det finns skillnader.
t.ex skiljer utväxlingen sig mellan passat g60 och golf rallye på 5'ans växel och slutväxeln i lådan.
Men det passar bolt on, kör själv med passat-låda på min.

Sen ska det finnas två varianter på fördelningslådan, där du har oljecirkulation (eller inte) mellan fördelningslådan och resten av lådan.

Rs mannen
2010-03-02, 15:19
ahh, bra att veta,
jag var just ute å provkörde den lite å tankade m,m å den är sjukt tät å fin i lådan, å sen kollade jag i servisboken å den är fullservad å stämplad sen ny, å med tanke på att det är 3 ägare innan mig så stämmer det nog oxo, tror jag ska lämna in den på servis oxo =) detta ska lätt bli ett orginal objekt,

kim_gulle
2010-03-02, 18:05
Jag syftade mest på att man skulle byta till passatens G60 drivlina på en vanlig syncro då passatens drivlina är gjord för 160 hästar och syncron har ju bara 90 hästar. Fast vad vet jag, kan ju varit så att VW monterade samma drivlina på både rallyen och syncron också så syncron kanske håller för G60 motorn trots allt utan större problem.

Fors
2010-03-02, 19:07
Jag syftade mest på att man skulle byta till passatens G60 drivlina på en vanlig syncro då passatens drivlina är gjord för 160 hästar och syncron har ju bara 90 hästar. Fast vad vet jag, kan ju varit så att VW monterade samma drivlina på både rallyen och syncron också så syncron kanske håller för G60 motorn trots allt utan större problem.

Mjae... nu pratade ju jag Passat G60 Syncro och Rallye G60 Syncro.... vanliga syncron är inte samma.

Rs mannen
2010-03-02, 21:38
jo å g60 syncron bör ju ha samma som rallye,n annat vore ju skumt :P

Rs mannen
2010-03-03, 19:24
va det allt ni hadde?

vad är det för drivfördelning på dom?

Fors
2010-03-03, 19:39
va det allt ni hadde?

vad är det för drivfördelning på dom?

Variabel.
Det ligger en liiiiiiten % på bakhjulen för att hålla viskosen i "redoläge" vid vanlig körning, sen när de släpper fram så puttar den bak ~50%,. Ska ta nån tiondels sekund på en fräsch viskos och inte som på min, en eftermiddag =)

Rs mannen
2010-03-03, 22:10
ok, så vättigt, ja min är nog i fint skick, jag märkte då aldrig att den bara drog fram, inte äns när man körde sakta för att ta sig över en plogvall,
länktar till jag fått den klar å fåt ta ut den på riktigt,