handdator

Visa fullständig version : Elhiss Golf V Gti???



mr_mike
2010-02-27, 09:20
Hej.

Hade igår inne min bil på 9000mila service igår på AUK verkstad. När jag hämtade bilen va allt frid och fröjd. Efter ca 1mils körning tänds spolarvätske lampan ... Riktigt dåligt när man betalt närmare 7000:-

Sen ska jag och två polare åka på hockey på kvällen. Efter en stund ska polaren spotta ut sin snus. Då funkar inte elhissen på passagerarsidan utan bara ifrån förarplatsen. WTF tänker jag och börjar kolla. Nej alla andra funkar och lyser på själva knappen men inte passagerarplatsen. Till saken här den att när jag åkte och lämnade in den på morgonen så funkade den för jag hivade ut ett bananskal som alla andra morgonar...

FAN VA DÅLIGT jävla piss verkstad....

Vad tycker ni jag ska göra??? Åka tillbaks på Måndag och kräva att de fixar elhissen och fan fyller på min spolarvätska Fine spolarvätska kostar typ 40spänn på biltema men står det att de ska fylla på den i specen så ska de FAN FYLLA PÅ DEN.....


///Micke

T-mek
2010-02-27, 17:01
Då funkar inte elhissen på passagerarsidan utan bara ifrån förarplatsen. ..... Till saken här den att när jag åkte och lämnade in den på morgonen så funkade den för jag hivade ut ett bananskal som alla andra morgonar...


Så när du hivade ut ditt bananskal så använde du inte knappen i förardörren, utan du böjde dig över till högerdörrens knapp för att köra ner rutan?

mr_mike
2010-02-28, 12:51
Nej jag gav det till min sambo som satt där och hon hivade ut skiten. Enkelt eller hur???

Henrik.M
2010-02-28, 13:20
Så när du hivade ut ditt bananskal så använde du inte knappen i förardörren, utan du böjde dig över till högerdörrens knapp för att köra ner rutan?

Just vad jag funderade på. =)


Nej jag gav det till min sambo som satt där och hon hivade ut skiten. Enkelt eller hur???
Tänk om alla hade en sambo som kastade ut bananskalen åt en varje morgon.

Sen ang fönsterhissen : Finns det inte en inställning under "convinience" menyn i färdatorn där man kan fibbla med hissarna och hur dom ska styras?
(Eller så är det i någon annan bilmodell.......och då kan du bortse från inlägget.).

mr_mike
2010-03-01, 12:53
Just vad jag funderade på. =)


Tänk om alla hade en sambo som kastade ut bananskalen åt en varje morgon.

Sen ang fönsterhissen : Finns det inte en inställning under "convinience" menyn i färdatorn där man kan fibbla med hissarna och hur dom ska styras?
(Eller så är det i någon annan bilmodell.......och då kan du bortse från inlägget.).

Precis en automatisk banskalsutkastare :) Ne men det är väl så det brukar gå till om man själv kör. Typ du tar och kastar ut denna skiten hehe :)


Ska ner och dem ska kolla, de kanske har haft inne en prao som lekt lite vad vet jag ??? :)

/Micke

Fredrix
2010-03-01, 18:24
Står spolarvätska specat på kvittot och du har betalat för de ska du givetvis få de, annars är de väl bara att fylla på själv ?
De ska nog kontrollera nivån, men behövs de fyllas på brukar man få betala för det utöver kostnaden för service.

mr_mike
2010-03-03, 10:04
Står specat. Och det är ju rätt duktigt de tar betalt.... Orkar inte bry mig om sånna saker så sa inget. Det konstiga är att de inte får någon felkod på elhissen på passagerardörren fast den inte funkar ???

/Micke