handdator

Visa fullständig version : Digifant i Golf 2 16v PL



Player
2010-02-25, 15:02
Hejsan. Jag har sökt runt lite men hittar inte riktigt de jag letar efter. Jag har lite funderingar på att kasta i ett digafantsprut i min golf 16v Pl. Anledningen till frågan är att jag har en liten trevlig golf 16v som jag är lite sugen på att kasta ner lite onödiga delar i och bygga en trevlig motor. (Projeckt tråd kommer senare med all info om motorn)

Jag har allt till sprutet och öven en extra pg motor med allt till ligger hemma. Så alla givare m.m finns att tillgå.

Men vad kommer jag behöva göra, byta för att få den att gå med sprutet, hur stora ingrepp pratar vi om i elen på bilen.

Så lite råd och lista på vad jag ska inhandla i övrigt till mitt bygge.

Tack på förhand

Janne.M
2010-02-25, 15:28
Kika på vwvortex.com där finns det en hel del som kört Digi 1 eller 2 (oftare 2:an som ej är G60 sprutet) på sina 16v:are

Norpan
2010-02-25, 16:00
Min bror(Sn00ken) kan mappa digifant om det är av intresse sen, han har bra koll på dessa sprut.

Player
2010-02-25, 16:36
De har jag koll på redan =)

Player
2010-02-25, 16:41
Janne.M:

Jag har sökt där i flera timmar redan och fått bort många frågetecken. Men när min engelska suger så blir det ganska svårt då jag måste översätta allt och försöka lista ut vad allt heter på engelska.

Men de ger sig säcker när man börjar och riva och montera vad som inte fungerar =)

Någon som vet vad jag kan hitta ett kopplings schema över min bil. Golf 16v Pl 90:a och över ett digafant 1 sprut?? Spelar ingen roll om de är någon bok som ska köpas. Länka isf.

Sn00k
2010-02-27, 08:29
digifanten i sig är en fristående härva, och kräver bara plus, minus och en startplus, så den är smidig att koppla in.
har nog elschemor på båda bilarna + digifanten, men ja är rädd att det mesta är på engelska i detta fall.. skickar dig ett mail med dessa så har du nått att nysta i iaf, bättre än inget alls =)

Player
2010-02-27, 08:58
digifanten i sig är en fristående härva, och kräver bara plus, minus och en startplus, så den är smidig att koppla in.
har nog elschemor på båda bilarna + digifanten, men ja är rädd att det mesta är på engelska i detta fall.. skickar dig ett mail med dessa så har du nått att nysta i iaf, bättre än inget alls =)

Nu ska det nog lösa sig utan problem, Tummen upp för dig Sn00k =)