handdator

Visa fullständig version : Golf 4 varningslampa lyser



canterbury
2010-02-24, 12:34
Som rubriken säger. Varningslampan för (tror jag) bromsarna indikerar i mitten av displayn, alltså den med utropstecken i en cirkel och så två paranteser vid sidan om. ----> (O) typ. Och tjuter, började helt plötsligt. Har tyvärr ingen manual till bilen då den försvunnit. ABS:en fungerar och pulserar fint och tar bra, har inte märkt någon skillnad där. Däremot när jag genast körde hem igen och stod stilla så kunde jag sätta tryck mot bromspedalen och då sjönk den sakta i botten,jag släppte och då var det "tryck" igen i den. Är det normalt? Har inte reflekterat över det innan, så vad gnäller den nu om precis innan besiktningen?

VWGolIV
2010-02-24, 13:25
Dina bromsbackar är kanske slut fram på bilen, eller så kolla så du har gott om bromsolja i behållaren.

canterbury
2010-02-25, 10:12
det kan nu faktiskt vara oljan ja... för visst ska väl inte varnings lampan sluta gnälla utan indikera hela tiden? För kändes som den gnällde vid gupp eller kurvor.

VWGolIV
2010-02-25, 10:20
Om det skulle vara bromsbeläggen så kanske det är på gränsen och när det hoppar till i bilen så blinkar kankse lampan också.
Men det kan du ju se med ögat, bara kolla eller känn med fingret om de är mycket eller lite belägg kvar, OM din bil har varnare för det.