handdator

Visa fullständig version : Mata in kod i stereo - Golf IV -99 med Grundig Beta



Jaaacob
2010-02-22, 00:12
Efter att jag glömt ljuset på i någon dag så drog det ur batteriet totalt, efter lite laddning så gick det bra att starta igen. MEN jag upptäcker då till min förskräckelse att jag inte har något ljud i bilen.

Orginalstereon som sitter i visar då vid displayen "SAFE". Jag har då antagit att det är som de flesta andra bilar.. att man väntar. Men efter en timme så stänger stereon av sig själv ?!

(vet för övrigt inte koden... men antar att jag hittar den nu på nätet medans ni svarar)

Kära bullen, vad gör jag för fel?

Robban_e
2010-02-22, 04:05
Den kan du nog få reda på om du åker in till Vw, eftersom de är en original stereo! Men du har inte koden i boken som hör till stereon?

Jaaacob
2010-02-22, 17:08
Jag får väl helt enkelt göra något sånt, hittade en massor med kod-räknare igår men ingen till just min stereo.

Henrik.M
2010-02-22, 20:07
Serienr på stereo +reg/ chassinr på bil & en hjälpsam kundmottagare/tekniker på VAG som har behörighet för systemet , och du har din kod inom loppet av ett par minuter.

Jaaacob
2010-02-22, 21:47
Okej, hm får ha med mig fikabrödet... Så ger jag det ett försök.

Jaaacob
2010-02-28, 22:00
Har problem fortfarande. Stereon slår av så som att stänga av sig själv efter en timme. Det står att stereon ska skifta från safe till ---- när man väntat en timma ;S

Har testat utan tändning, med tändning på osv.

Jaaacob
2010-03-03, 09:20
Ni var mig inte några entusiastisak jäklar... Jag har forskat och ringt runt och hittade en tysk som berättade att man lätt håller in TA och TP tills koden går att mata in. När man matat in koden, som jag hittat genom att köra eeprom-en på kortet, så håller man in TA och TP igen.