handdator

Visa fullständig version : Vilka märken på coilovers ska man välja?



Mattsvart
2010-02-21, 23:56
Som topic

Värkar finnas en hel uppsjö av snik coils så vilka har visat sig funka? Även på vintern då.


'mvh

ThomasT
2010-02-22, 01:08
Jag körde med KW några vintrar, deras rostfria ben håller sig fina även efter vinteranvändning.

MEN det är tyvärr inget snik pris på dem...

Raz
2010-02-22, 08:43
Frågan är vad ska du använda dom till? Vill du köra fort på banan eller bara sänka bilen?

Lillen
2010-02-22, 12:22
Salt salt salt!
Det är saltet som dödar benen och dämparna.
Jag åker mina V-maxx även på vintern utna problem.
Här uppe saltar de inte , bara lite på höst och vår.

Men jag tror inte märket är det som gör hållbarheten på dessa billigare modeller.
Det är hur man håller rent och sköter som avgör.

Sedan är ju rostfritt och ett dyrare märke något bättre ur hållbarhetssynpunkt.

Mattsvart
2010-02-22, 12:52
Jepp=) ska bara åka hyffsat lågt. Åker inte jätte mycket på vintern men de blir nog 500-800mil
Vad är prisskilnaden på rostfriaben och snik?

Mattsvart
2010-02-22, 13:11
kollade lite nu det skiljer (MASSOR) i pris. Så blir nog snik endå man får hoppas att det håller hyfsat.

Men det måste va fler som åker snik på vinter i övriga sverige me.

Vad Kostar dom där V-maxx

mvh

lundsbrunn
2010-02-22, 13:24
jag har d2 på min corrado men är väldigt bra. var inte så dyra. det är 36lägen å välja mellan både fram å bak.
jag har på nästan det myckaste och den är stum än då går inte å trycka ner den.

salmiakboven
2010-02-22, 14:27
Köpte nyligen JOM coilovers till mk2/3 på ebay.de, betalade 2005kr:- med frakt till dörren, helt okej om man bara vill kunna åka lågt :)

pekka kiiskilä
2010-02-22, 15:17
Jag har snikben på min bruks golf men jag har sprayat dom med lätt flytande underedsmassa för att slippa så mycke salt
och att dom håller nog lite längre hoppas jag det lär synas på våren när bilen ska tvättas ren i hjulhus mm.

supra77
2010-02-23, 20:27
Hej!
Sàg att : www.me-styling.se har för 3995kr?
Nàgon som vet om det är nàgot att ha?
Har kollat runt lite pà sänkningsatser, coilovers kanske man skulle sätta pà golf 3:an. Eller är det bättre med sänkta fjädrar?
Mvh,
Tony

R.Grönberg
2010-02-24, 00:19
Du köper samma ben på ebay för strax över 2000.
2050:- typ

Barbapappa
2010-02-25, 21:21
Hur ofta ställer man benen egentligen då, man ställer la den så att den blir lagom låg direkt, sen kör man?
Jag har några sånadär sketben på Caddyn, funkar kalas att åka runt med även i -25 och lågt blir det...
Har tidigare kört med H&R på olika Luposar och det har funkat bra det också, både vinter och sommar, men det beror ju på vad man ska ha grejerna till.

onk
2010-02-25, 22:53
Du köper samma ben på ebay för strax över 2000.
2050:- typ

Ska du inte nämna dina kw ben som tydligen inte var justerbara ;)

Fulcoilsen funkar jue kanon, kan vara lite sega att skruva om man inte orkar göra ordentligt rent...
Att det blir stötigt och studsigt får man helt enkelt leva med, men kvaliteten verkar skaplig iaf, det är inte många problem man hört om.

Mattsvart
2010-02-26, 22:42
Bekvämt kan jag åka när jag e gubbe=)

Ska som sakt bara åka lågt men lite vinter vill man att dom ska klara

värkar inte vara någon större skillnad på olika märken

så man köper det som är billigast lr??

P-plats.se
2010-02-26, 23:06
Kör snik på min golfetta som bara glidder några hundra mil varje sommar...
...men skulle aldrig köpa dessa till en brukbil!
Körde H&R:s Cup Kit på Boran och det gör jag igen om det ska sänkas en bil som används mycket och även lite aktivt.
Ska de svängas mer och inte användas till vardags så väljer jag nog KW som ger mer körglädje för pengarna...