handdator

Visa fullständig version : Rowland Manifolds



Quattro_mannen
2010-02-21, 20:06
Ni som har beställt insug från Rowland...hur gjorde ni med betalningen???
Har ett insug på G,men undrar lite om man vågar betala med Visa....Kanske man e nojjig....

Manny
2010-02-21, 20:09
Använd E-kort om du har swedbank. Eller liknande tjänster som andra banker kan erbjuda, funkar precis som visa men med köpgräns o kort giltlighet. Använder jag nästan alltid när jag handlar på nätet.

Lillen
2010-02-22, 12:11
Han bor ju i finland iofs.
Men de banker ni har där borde kunna ge samma betalmöjligheter åxå.
Maila och fråga leveranstid samt lagerstatus , sedan ber du om att få veta NÄR de tänker skicka vid order.

kim_gulle
2010-02-22, 15:40
Nu blev jag nyfiken här. Vad köpte du för nåt och vad betalade du? :)

Quattro_mannen
2010-02-22, 16:28
Jag köpte ett insug till mitt crossflow projekt ;) 1550zar inkl. frakt kostar det....
Kommer att betala i förskott,har ingen lust att skicka kortnummer...
litar på dom enligt referenser på diverse forum.

kim_gulle
2010-02-22, 17:21
Det var ju i princip ingenting om det är sydafrikansk rand du syftar på. Det är ju lite mindre än 1500 kronor bara. :O

Quattro_mannen
2010-02-22, 17:59
Jep:)

kim_gulle
2010-02-22, 18:11
Forsätt gärna och skriv om den här tillverkaren när du fått röret. Blev ytterst nyfiken på det här med tanke på priset. Blir väl kanske att beställa ett Weber insug om det visar sig att det är bra grejjer. :)

Måste man mejla eller nåt för att få reda på priser eller?

Janne.M
2010-02-22, 18:24
Jep:)

Visst har sydafrika nåt frihandelsavtal, så att dom slipper betala skatt/moms..?

Slipper vi också sånt om vi handlar därifrån?

Quattro_mannen
2010-02-22, 18:25
Det finns några här på forumet som beställt därifrån förut,fanns en tråd där det skrevs om det...
Det är just till 2xWeber som jag beställt,och jag drog iväg ett mejl bara.

jeho64
2010-02-23, 16:00
Jag har köpt weberinsug både till crossflow och 16v. Crossflowinsuget såg ganska bra ut, 16v däremot ganska dålig passform i kanalerna.
Tror jag betalade 2700 sek för 3 insug med frakt.

Mvh Jerker

Quattro_mannen
2010-02-23, 16:38
Jag har köpt weberinsug både till crossflow och 16v. Crossflowinsuget såg ganska bra ut, 16v däremot ganska dålig passform i kanalerna.
Tror jag betalade 2700 sek för 3 insug med frakt.

Mvh Jerker

Hur gick leveransen??tog det lång tid att få hem grejjerna??

jeho64
2010-02-23, 19:33
Det tog ca 4 arbetsdagar. Det fungerade kalas tycker jag.

Mvh Jerker

kim_gulle
2010-02-23, 23:46
Jag har köpt weberinsug både till crossflow och 16v. Crossflowinsuget såg ganska bra ut, 16v däremot ganska dålig passform i kanalerna.
Tror jag betalade 2700 sek för 3 insug med frakt.

Mvh Jerker

Men det är väl ingen sak att porta upp egentligen eller?

jeho64
2010-02-24, 05:11
Allt är möjligt, men det är olika dålig passform alla i kanalerna.
Ska försöka fixa bilder i kväll.
Mvh Jerker

kim_gulle
2010-02-24, 13:22
Allt är möjligt, men det är olika dålig passform alla i kanalerna.
Ska försöka fixa bilder i kväll.
Mvh Jerker

Låter fint. :)

jeho64
2010-02-24, 19:35
Lite bilder. Var visst lika illa i alla kanaler ca. 3mm kant framåt på motorn.Bakåt är det ganska ok. Viss går det att fixa till, men det kunde varit bättre från början.
Skruvhålen kan vara felborrade kanske.

http://pici.se/pictures/xZiSaJJYe.jpg
http://pici.se/pictures/jIfuyfodc.jpg
Mvh Jerker

kim_gulle
2010-02-25, 11:39
Det kanske går att borra upp hålen lite så man kan skjuta insuget lite åt höger?

jeho64
2010-02-25, 15:50
Jo det går, men då passar det lite illa åt båda hållen. Fast för dom pengarna kan man väl inte begära för mycket.

Mvh Jerker

kim_gulle
2010-02-26, 00:01
Jo det går, men då passar det lite illa åt båda hållen. Fast för dom pengarna kan man väl inte begära för mycket.

Mvh Jerker

Nä det är ju sant. Lär nog inte köpa ett sånt där rör om det finns risk för en sån där kant. Stör nog flödet rätt så mycket den där.

T-mek
2010-02-26, 09:10
Äsch, det där portar man ju till på en pisskvart. ;-)

Faktum är att det är fruktansvärt få insug som passar exakt mot toppen de är gjorda för, utan matchning.
Liknande kanter finns på originalinsuget med, fast det syns inte så tydligt eftersom det inte går att titta rakt igenom som med insuget på bilderna.
Lägg på insugspackningen på packningsytan på topp respektive insug och jämför...

jeho64
2010-02-26, 14:41
Jag är nog för känslig bara. Crossflow insuget är betydligt bättre i passform dock.

Mvh Jerker

Quattro_mannen
2010-02-26, 16:30
Finns nog ingen tillverkare som gör insuget exakta mot orginalkanalerna i toppen,tanken är ju ändå att
matchporta insug och kanal mot varandra...det viktigaste på ett förgasarinsug är enl. mig att linjen mellan
förgasarinfästningen är exakt,annar blir det svårt att få allt synkat.

Lillen
2010-02-26, 17:08
Det återstår att se hur mitt passar.
Har ett annat märke än Rowland , något dyrare men i samma prisklass.

kim_gulle
2010-02-26, 18:53
Det återstår att se hur mitt passar.
Har ett annat märke än Rowland , något dyrare men i samma prisklass.

Vad är det för nåt du har då lillen? Och vart får man tag på det? ;)

Är det nån som vet förresten hur mycket man tjänar med webrar? Säg att motorn är orginal åsså slänger man på ett par webrar, hur mycket extra får man? Det är ju en viss skillnad på motorandningen om man jämför med orginalinsuget eftersom att man förbättrar fyllningsgraden avsevärt med individuella insug för varje cylinder.

jeho64
2010-02-27, 09:43
Jag har bara jämfört på en rallymotor och det blev inte så mycket mer effekt, men vridet blev mycket bättre.
Och körbarheten blev grymt bra. Har siffrorna i ett excelark om någon är intresserad.

Mvh Jerker

kim_gulle
2010-02-27, 13:22
Jag har bara jämfört på en rallymotor och det blev inte så mycket mer effekt, men vridet blev mycket bättre.
Och körbarheten blev grymt bra. Har siffrorna i ett excelark om någon är intresserad.

Mvh Jerker

Skulle vara intressant. Lägg upp! :D

Kan det vara så att när motorn går på lägre varv så kan webrarna tillföra mer luft och bränsle än vad orginalsprutet kan göra? Och på högvarv blir det inte så stor skillnad eftersom motorn ligger på sin fulla fyllningsgrad redan med orginalinsuget?

jeho64
2010-02-28, 01:43
Här är den.

http://pici.se/pictures/kmQzjcTYR.jpg

Notera vridet, vilken bredd va.
Mvh Jerker

kim_gulle
2010-02-28, 02:14
Här är den.

http://pici.se/pictures/kmQzjcTYR.jpg

Notera vridet, vilken bredd va.
Mvh Jerker

Wow! Inget dåligt vrid där vid 4750! Över 50 mer än med K-jeten! Inte fy skam på effekten heller. Det är ju trots allt vridet kring 4000 och upp till kring 6500 man leker mest met på en 16v. Men är det där individuella spjäll med sprut? Tänkte på att det står "fritt sprut". Fast webrar funkar ju i princip likadant fast med lite sämre precision.

Fick mig att vilja ha webrar ännu mer faktiskt. :D

jeho64
2010-02-28, 15:56
Det är med Jenvey spjällhus och Motec-sprut.
En filmsnutt på hur den gick: http://www.youtube.com/watch?v=O7WMOcgaGZI
Jerker

kim_gulle
2010-03-01, 00:28
Det är med Jenvey spjällhus och Motec-sprut.
En filmsnutt på hur den gick: http://www.youtube.com/watch?v=O7WMOcgaGZI
Jerker

Lät ju som att det var ett hyfsat vrid i den där motorn ja. Ytterst underhållande. :)
Men kan man förvänta sig ungefär samma prestanda med webrar eller?

jeho64
2010-03-01, 06:51
Tror det är mycket bestyckningsjobb att få de att gå rent på alla varvtal. Den motorn kunde jag ge full gas vid tomgång
och det bara drog iväg utan att tveka. Det tror jag är svårt att få med webrar.

kim_gulle
2010-03-01, 07:26
Jo det är klart. Webrar är ju skapta för att gasas med så det kanske inte riktigt blir samma.

swede
2010-03-17, 17:46
Jag har me beställt crossflow insug från Rowland, men ni som beställt, vet ni vilket fraktbolag dom skickade med? eller vart hämtade ni ut det i sverige?
för har väntat på mitt i lite över en vecka nu

MVH henric

Quattro_mannen
2010-03-17, 20:20
Fick mitt insug till dörren med postgubben :))

swede
2010-03-19, 00:02
oki, men vet du vilket bolag dom skickade med? om dom skickade med dhl eller vad?
har fått ett spårnings id men hittar inget
fick ni med en tracking code när ni beställde?

Janne.M
2010-03-19, 12:08
om det kom med postgubben så borde det vara DPD eller kod 91 då det är från utlandet. Paket som skickas från utanför europa måste du kontakta kundtjänst för att spåra:

http://www.posten.se/c/info_spara_utlandet

Quattro_mannen
2010-03-20, 13:04
oki, men vet du vilket bolag dom skickade med? om dom skickade med dhl eller vad?
har fått ett spårnings id men hittar inget
fick ni med en tracking code när ni beställde?

Fick också "tracking number" på min försändelse men hittade inte något på den efter att paketet lämnat sydafrika....

Rs mannen
2010-03-20, 13:34
man brukar inte kunna se nått förens det nåt tullen i sverige, så brukar det va när jag bestält från us, spanien m,m

Quattro_mannen
2010-03-20, 14:19
man brukar inte kunna se nått förens det nåt tullen i sverige, så brukar det va när jag bestält från us, spanien m,m

Hmm..jo de kan vara så,men jag prövade söka på morgonen samma dag som mitt paket kom...så dom orkade nog inte uppdatera systemet....

Lillen
2010-03-20, 16:07
man brukar inte kunna se nått förens det nåt tullen i sverige, så brukar det va när jag bestält från us, spanien m,m


Hmm..jo de kan vara så,men jag prövade söka på morgonen samma dag som mitt paket kom...så dom orkade nog inte uppdatera systemet....

FEL!
Beror helt på fraktbolaget.
Inom EU behöver man normalt inte tulla paketet.
Där ser man oh kan följa försändelsen hela vägen.
OFTAST är det inom sveriga man INTE kan se det då vi lever i urtiden =)
Med t.ex DPD ser man paketet från det att de lämnas på terminalen.
Väl i Sverige söker man sedan på Svenska Postens hemsida för att följa resterande vägen hem.

Samma brukar gälla DHL , Schenker mfl.
Däremot från USA eller länder utom EU så gäller speditörens egen hemsida eller det bolag där man hamnar.


Så är det generellt i alla fall.