handdator

Visa fullständig version : Några frågor ang kjolpaket till Golf IV



Davidsson
2007-06-26, 09:32
Fundera på att köpa kjolpaket till min bil Golv IV. Hur sätter man fast sido kjolarna? Blir det problem med att använda orginaldomkraften el vanlig domkraft på upplyftnings punkterna? Om man mondera dit dom nu och kör med dom omålade och tvättar och vaxa bilen (använder ibland turtel wet and vax för att få ny vaxad känsla) för att lakera dom senare (är ju semester tider) i sommar höst kan det bli problem att lacka då?

Åkesson
2007-06-26, 17:10
Fundera på att köpa kjolpaket till min bil Golv IV. Hur sätter man fast sido kjolarna? Blir det problem med att använda orginaldomkraften el vanlig domkraft på upplyftnings punkterna? Om man mondera dit dom nu och kör med dom omålade och tvättar och vaxa bilen (använder ibland turtel wet and vax för att få ny vaxad känsla) för att lakera dom senare (är ju semester tider) i sommar höst kan det bli problem att lacka då?

man limmar fast sidkjolarna på sidorna och skruvar fast dom i hjulhusen
när jag byter däck så använder jag en vanlig domkraft utan större problem(får dock köra upp bilen på en trä kloss därför jag har sänkt bilen men det är ju en annan sak)
skulle det varit min bil så skulle jag väntat med att montera dom till jag hade lackerat dom. vad jag har hört talas om så inehåller vissa bilvaxer silicon vilket inte är bra om man ska lackera

Holmgren
2007-06-26, 17:29
Varför åka runt med delar som är olackade?
Lacka delarna och montera sedan.

Fillllle
2007-06-26, 19:02
Varför åka runt med delar som är olackade?
Lacka delarna och montera sedan.

Men provmpntera innan, vissa har passform som en turkisk piké

Holmgren
2007-06-26, 19:08
Men provmpntera innan, vissa har passform som en turkisk piké

Ja givetvis.. Men som han skrivit menar han att han ska köra med sakerna på bilen...

Davidsson
2007-06-26, 20:49
Tack för svaren nu vet jag. Tänkte inte köra med dem en längre stund men se hur det blir på bilen innan ja gå vidare att lakera.

Fillllle
2007-06-26, 23:24
Ja givetvis.. Men som han skrivit menar han att han ska köra med sakerna på bilen...


Jo tack!! men ville bara förtydliga, okej? :)

VWGolIV
2007-06-27, 12:44
Jag provmonterade mina sidokjolar och sen blev det lite filande så att det skulle passa bra.

Därefter lackerades allt, hade även fram o bakspoiler.

Jag har fäst mina med egentillverkade fästen bak och orginalskruv fram.
Längs sidan har jag dubbelhäftande tejp pga att jag vill kunna få av dem.

Skulle de bli stulna så har jag självrisk på endast 500 kr.

Ta gärna foto på sakerna ur försäkringssynpunkt.