handdator

Visa fullständig version : Styrservopump Corrado G60



Joda
2010-02-16, 16:39
Söker en ny styrservopump till Corren. Vet att pumpen/axellängden är unik på Corren, men minns inte riktigt vad skillnaden var mot Golf 2 "standard".

Kan man använda en pump från Golf och sedan svarva en "spacer" och montera? Eller var det så att Correns axel var för lång?

Någon som har en till salu annars?

/Johan

magoo
2010-02-16, 18:04
När jag bytte servopump på min corrado tog jag en pump från en passat och den fick jag sätta en spacer på så att skivan kom längre ut.

Joda
2010-02-16, 20:20
När jag bytte servopump på min corrado tog jag en pump från en passat och den fick jag sätta en spacer på så att skivan kom längre ut.

Vem är du?.. hehe..

Jag har nog fått tag på en originalpump. Annars så vet jag ju hur jag ska göra! Najs!!!

Timpy
2010-02-17, 12:12
Vem är du?.. hehe..

Jag har nog fått tag på en originalpump. Annars så vet jag ju hur jag ska göra! Najs!!!


Jag tog min pump ifrån en corrado 16v. Passade bra faktiskt.
Har även sett bilder på mekonomen på passat vr6, att den pumpen är jävligt lik corrado g60-pumpen. Märket är samma också (ZF).

Joda
2010-02-18, 17:02
Jag tog min pump ifrån en corrado 16v. Passade bra faktiskt.
Har även sett bilder på mekonomen på passat vr6, att den pumpen är jävligt lik corrado g60-pumpen. Märket är samma också (ZF).

Hämtade min pump på bussgods!! Najs!! :)

tack för tipset. FÅr hoppas att styrförmågan återvänder när jag bytt pump. Något hände med pumpen när jag knackade på den för ett antal år sedan då jag bytte kamrem. Knackade "lite lätt" på den när jag skulle släppa kilremmen. hehe.. efter det så slutade servot att funka då och då...

/Johan