handdator

Visa fullständig version : kompressor fel g60



lundsbrunn
2010-02-16, 14:00
idag märkte jag att den gick väldigt konstigt.

det var en halv list i kompresson som har åkt hur.
hur kan den ha gjort det.

jag renovera den ju 08.

kan jag köra på den tills jag har fått nya lister eller?
var jag kan jag köpa lösa såna.

moste jag köra in dom ?

Falcor
2010-02-16, 14:03
Vem renoverade kompressorn....möjligt att reklamera eller iaf be om hjälp?

lundsbrunn
2010-02-16, 14:18
det gjorde jag sj.

jag var väldigt noga gjorde prisis som det stog på en sida hur man skulle göra.
den har ju inte kroglat nåt sen 08 tills nu

men vi tog isär den i höstas för det låg en orings bite i den

det kan ha hänt nåt då när vi satte ihop den.

men förstår inte hur den kan åka hur så.

sen hadde jag vatten i olje fälla på ventilkopan. det var även vatten i och gult olja gäg i röret till kompresson så det var lite vatten i utblåset med.
kan det va med det å göra.
jag har tårkat rent allt nu

danno
2010-02-16, 22:47
ta nu och skicka iväg den till en som renoverar den ordentligt ist för att pilla själv. kostar bara mer i slutänden när man inte kan det.
www.slstuning.de tar runt 6000 kr om det nu går att rädda den efter din renovering

Jugo
2010-02-16, 22:48
"var jag kan jag köpa lösa såna.??"

"jag renovera den ju 08."



Du borde ju veta var du kan köpa ett renoveringskitt eftersom du redan har gjort det 1 gång tidigare säger du...
Jag har en fungerande (orenoverad) G-lader över om du är intresserad....

lundsbrunn
2010-02-17, 00:01
vad ska du ha för den då.

när jag renverade den så fanns det inga lister på en sida på kompresson.
och den var hur finn som hälst initi.
inget trasigt

så det har nog inget hänt i den tror jag.
ska beställa nya lister från rpm.

det är inget svårt att renovera dom sj.
är man väldigt noga så är det ingen fara.
jag hade spräng skis och jag prata med en från tysklad som renoverade gjorde så som han skrev.
den har funkat i 3 år tills nu.
då har jag tagit isär den en gång i höstas. jag tror det hände då

Fors
2010-02-17, 08:54
www.slstuning.de tar runt 6000 kr om det nu går att rädda den efter din renovering

De tar €430 plus fraktkostnad för en vanlig renovering.

Rs mannen
2010-02-17, 10:11
idag märkte jag att den gick väldigt konstigt.

det var en halv list i kompresson som har åkt hur.
hur kan den ha gjort det.

jag renovera den ju 08.

kan jag köra på den tills jag har fått nya lister eller?
var jag kan jag köpa lösa såna.

moste jag köra in dom ?

Jag har renoverat ett gasnka stort antal G-laders, å jag kan nog till 90% säga att den har varigt så slut i lagren, så den är ur äten i materialet i ena kammaren, å då kan tätningslisten börja vandra ut, inte helt ovanligt,
Jag gjorde så att jag tog isär kompressorn å kolla skicket på den, var den så sliten så renoverade jag den inte, pga inte ville få reklamationer,
har man tur kan man rädda den genom att borra i ett litet stif på ett ställe, men då får det inte vara så långt gånget i slitaget,

jag har lite resärvdelar till dom om du söker nått, men i 9 av 10 fall så nöts alla ner på samma ställe å den halvan har jag ingen som är i bra skick,

Bytte du alla lager? eller bara tätningslister? isf har du kastat pengarna i sjön,

lundsbrunn
2010-02-17, 10:51
när jag renovera den 08

så fanns det inga lister alls på en sida.

den såg hur finn ut som hälst
den var inte trasig .


så jag köpte renoverings kitt.
bytte alla lager tätningslister å allt

men vi tog i sär den i höstats för det låg en orings bite från kompressor ljuddämparen i.

men vi var lika noga nu som då vi renovera den så allt blev rätt.

Rs mannen
2010-02-17, 13:47
när jag renovera den 08

så fanns det inga lister alls på en sida.

den såg hur finn ut som hälst
den var inte trasig .


så jag köpte renoverings kitt.
bytte alla lager tätningslister å allt

men vi tog i sär den i höstats för det låg en orings bite från kompressor ljuddämparen i.

men vi var lika noga nu som då vi renovera den så allt blev rätt.

hmm, om listerna saknades så tyder ju det på att den var antingen väldigt sliten i lagren, eller väldigt nött i materialet, annars ska dom inte kunna försvinna, dom nöts aldrig ner så mycket att dom försvinner
vart saknades listerna? jag gissar på att dom fattades i skoveln (mitten delen som rör sig) om inte, låg dom små "blad" fjädrarna kvar? annars måsta du köpa nya sånna.
ja funkten måsta ju komma från vevhuset, det bör ju vara kondensvatten.

det kan vara ganska luringt att se sitaget i dom om man inte vet vart man ska titta, skulle vara intresant att titta på den,
men om du måste ha bilen är det ju lite svårt,
själv gjorde jag ett addapter som var upplagrad med en axel på så man kunde montera dit remhjulet på addaptern å köpa utan kompressor,

jag skulle inte köra med bilen, för det kvittar om du gasar ur den eller inte, kompressorn snurrar ju lika fort ändå, så det ä upp till dig, men jag skulle inte,

lundsbrunn
2010-02-17, 17:17
oki då vet jag.

jag titta väldigt noga på hur allt såg ut.

du kan titta här http://www.garaget.org/?car=106579
har två bilder på den halva men rästen såg lika fin ut då. det är den halvan som listen åkt hur ifrån för det viner från båda men det låter lite anulunda från den det hörs att det fattas en.

föra ägrarna hade kör med bilen ett bra tag utan lister på en sida.
men dom listerna som satt i var svarta. och dom som jag fick med renoverings kittet va Beiga

eller kan det va så att det kondennsvattet har frusint i kompresson så en list frös fast?

det fans lite spåner men inte mycket .
det var underfär licka mycket som då när det inte fanns några lister alls på en sida.

det kan va så att en list inte kom rätt i eller om fjädrarna inte hammna rätt
det skulle ta 14 dar för rpm bara för att dom gör dom listerna nu.
vet du nån bra och som är sabba som säljer såna lister lösa.
lager å det bytte jag sist.

flincken
2010-02-18, 00:30
Jag har renoverat ett gasnka stort antal G-laders, å jag kan nog till 90% säga att den har varigt så slut i lagren, så den är ur äten i materialet i ena kammaren, å då kan tätningslisten börja vandra ut, inte helt ovanligt,
Jag gjorde så att jag tog isär kompressorn å kolla skicket på den, var den så sliten så renoverade jag den inte, pga inte ville få reklamationer,
har man tur kan man rädda den genom att borra i ett litet stif på ett ställe, men då får det inte vara så långt gånget i slitaget,

jag har lite resärvdelar till dom om du söker nått, men i 9 av 10 fall så nöts alla ner på samma ställe å den halvan har jag ingen som är i bra skick,

Bytte du alla lager? eller bara tätningslister? isf har du kastat pengarna i sjön,

det går ju bra att svettsa i lagerhusen o sen fräsa nytt lager läge om det skulle behövas... men då lär man ju ha tillgång till maskin. svettsade skälv o fräste min induser (mittdelen) fast den delen e i magnesium så det var lite mera bökigt.. men inte omöjligt :-)

lundsbrunn
2010-02-18, 00:57
jo men alla lager är nya sen 08 så det tror jag inte att det är dom.
men det är inte mycket spåner unefär licka mycket nu som då när jag hade bara lister på en halva.

slangen är lite prickig bara invändigt.

det viner som vanligt . bara att den låter lite anulundare där det fattas en halv list från utblås sidan.

men kan dan det va så att den listen har frusit fast sen låsna den när jag starta bilen. efter som det var kondens från oljan kommit i den.

som ni ser på den bilden på garaset den är i från höstas när vi tog i sär den.
så fin som den är så va alla delar. fast föra ägaren körde rätt lägen utan lister.

men när jag får dom nya listerna så ska jag syna dom noga och va väldigt noga när jag sätter ihop den.

vet ni nån bra sida som man kan köpa såna lister lösa?
rpm tar den 14dar för att dom gör dom listerna nu.

lundsbrunn
2010-02-21, 13:23
eller vad tror nu?