handdator

Visa fullständig version : GTI Mk2-Spoilers, original eller ej?



Kungen
2010-02-14, 19:18
Jag har en GTI från -85, och jag undrar bara om den är original utvändigt. Den har en vinge där bak och en spoiler där fram. Jag har aldrig sett någon annan GTI med likadana spoilers, så jag gissar att de inte är original.

Någon kunnig människa som kan ge svar på frågan?

http://img294.imageshack.us/img294/6352/gti.png

robban
2010-02-14, 19:43
Hej. Det är inga originaldelar du har utan det är ett par tillbehörsdelar.
Jag tycker det ser ut som något ur Kamei´s sortiment, och de var ju tidigare leverantör till Vw "originaltillbehör" mvh robban

Kungen
2010-02-15, 00:26
Ok, tack så mycket för svaret.

P.Hagel
2010-02-15, 19:45
Yepp det är kamei.
front spoilern är mycket ovanlig.
Då du bara har en ribba/längs gående hål/fält.
Under blinkersen.
Och utag för bromskylning som gti 86- hadde som standard på 16v och på senare år även 8v.

Har monterat ett tiotal sådana här på vag åren 1988-1991.

kim_gulle
2010-02-17, 01:49
Skum smak folk hade på den tiden.. xD

Nogge
2010-02-17, 10:49
Ja smaken är ju som...

Själv gillar jag spoilern fram, den är bitig tycker jag. Men vinge på golf går alltid fetbort enligt mej.

Kungen: Du råkar inte ha ett huvscoop från Kamei också på bilen. Tänker då på att bilen verkar vara Kamei-bestyckad.

Kungen
2010-02-21, 17:32
Nogge: Visst har jag huvscoop. Rätt många Golfar har ju huvscoop. Jag har alltid antagit att det är original just av den orsaken. Men jag kanske har fel?

Så här ser den ut i alla fall:
http://www.garaget.org/?car=182449&image=1769142

Ang. frontspoilern så är den lite sprucken där framme, kring motorvärmaruttaget. Jag antar att de spräckte den när de installerade motorvärmare. Jag funderar på att plocka ner spoilern och limma ihop den. Fast det kanske vore dumt. Det känns nästan som att de var tvungna att bända sönder spoilern för att få plats med motorvärmarsladden. Lagar jag spoilern så kanske jag inte får den på plats igen...

Nogge
2010-02-21, 18:42
Nogge: Visst har jag huvscoop. Rätt många Golfar har ju huvscoop. Jag har alltid antagit att det är original just av den orsaken. Men jag kanske har fel?

Hehe, nej du långt ifrån många golfar har huvscoop. Anledningen till att jag frågade var att jag är på jakt efter ett sådant, men har inte hittat någon som har ett löst. Och eftersom du har en Kamei-kittat golf tänker jag inte vara så fräck att fråga om du säljer den :-)