handdator

Visa fullständig version : Spridare ABF motor?



Foojken GTI
2010-02-12, 10:34
Någon som har koll på om det går att hitta andra spiridare som orkar ge mer bränsle än orginal och passar i orginal fuelrail, är ju lite speciell utformning på dem. De måste klara 200Hk. Det är Golf Gti 16V -94 vi pratar om.

razer
2010-02-12, 12:19
Hittade denna info i : http://vw.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=3433

Det finns spridare från Nissan Almera 2.0 16v som flödar lite bättre. Vill dock minnas att dom ändå inte flödar för mer än 200hk.

GTI G60
2010-02-12, 12:24
Inte ska du väll ha så mycket hk i din röda, då hänger vi ju inte med längre ;)

ypzilon
2010-02-12, 19:59
Som Razer skriver så räcker Almera-spridarna till ca 200hk, annars kan du lägga hela din fuelrail åt sidan och montera en rail från 1.8T med "vanliga" bosch-spridare.

Railen moddas lite så att den blir kompaktare, man tar bort ett par stag och böjer till in- och utloppsrören.
Insuget behöver borras upp lite och sedan gängas (M22x1,5 tror jag) och sedan sätter man in insatser från tex G60. Hålen är fortfarande tillräckligt små för att kunna återmontera org. fuelrail.
Kan skicka en hel hög bilder om du vill.

Foojken GTI
2010-02-14, 18:07
Som Razer skriver så räcker Almera-spridarna till ca 200hk, annars kan du lägga hela din fuelrail åt sidan och montera en rail från 1.8T med "vanliga" bosch-spridare.

Railen moddas lite så att den blir kompaktare, man tar bort ett par stag och böjer till in- och utloppsrören.
Insuget behöver borras upp lite och sedan gängas (M22x1,5 tror jag) och sedan sätter man in insatser från tex G60. Hålen är fortfarande tillräckligt små för att kunna återmontera org. fuelrail.
Kan skicka en hel hög bilder om du vill.


Tack för tipset!
Det låter ju kanon du kan väl maila mig bilder. foojken@hotmail.com
De är Almera-spridarna var får man ta i dem? Är det oxå bosch?