handdator

Visa fullständig version : ABS pulls vid lågfart på passat G60 -91



flincken
2010-02-05, 16:03
hej köpte mig en passat G60 för några veckor sen.. hade stått ett tag så det var lite o fixa.. nu ären så att det går att köra.. märkte då att ABSen pullsar när man kör sakta..? lampan lyser dock inte så undrar om det är någon som vet vad det kan vara som e galet..? :-)

G60 V-spec
2010-02-05, 17:20
Hej!

Jag kör samma bil och har samma problem. Jag misstänker att min drivaxel är slut och därför pullserar pedalen på det sättet. Iaf vad jag tror.

hellebjork
2010-02-05, 18:05
Hur menar du? Hugger det och slår i bromspedalen? Hade det fenomenet när en abs-krans var dålig.

Rs mannen
2010-02-05, 18:16
hej köpte mig en passat G60 för några veckor sen.. hade stått ett tag så det var lite o fixa.. nu ären så att det går att köra.. märkte då att ABSen pullsar när man kör sakta..? lampan lyser dock inte så undrar om det är någon som vet vad det kan vara som e galet..? :-)

skit i kransarna, hadde det på min a4, spec när man backade ut från parkeringen å bromsade, den slog även av över 170km/h så lampan lös, då fick man stänga av bilen å starta igen, för givaren hann inte med att läsa av när det va skit i den, den trodde ju ett hjul stod stilla men dom andra rulla på i 170 =) bara att borsta rent troligen

ypzilon
2010-02-05, 19:09
Som RS mannen skriver så kan det vara skit/rost på kransarna. Men det kan även vara en givare som är lite dålig vilket gör att signalen från den blir så låg redan vid 5-10km/h att styrenheten tolkar det som att hjulet är låst.

Har man ett ABS-system som klarar ärvärden i realtid så är det lätt att hitta det, annars blir det betydligt jobbigare.

flincken
2010-02-08, 14:24
man hör hur ABS enheten jobbar (låter klick klick) ibland när man kör sakta... och även när bilen bara står stilla om man gungar på den...? ska försöka borsta rent kansarna.. hoppas att det kan lösa problemet :-) tack för alla tipps!!