handdator

Visa fullständig version : Rejält breda fälgar på mk1



Snevsson
2010-02-05, 14:29
Hej!

Har en liten fråga som någon kanske har ett bra svar på!

Är på G att hämta nya fälgar till mk1:an då det slog mig att jag inte har en aning om hur pass breda fälgar man kan kränga på innan allt plötsligt inte passar.

Fälgarna jag ska trycka på mäter 10" bak och 8.5" fram. dimesion på däck är 195/45/14.

Någon som har någon aning om hur pass åt helvete det kommer gå? :)

Raz
2010-02-05, 15:56
Ska du verkligen köra 195x45x14 på en 10 tum bred fälg? Jag tror det kommer se väldigt konstigt ut om det ens går att få på.

Du kan få på hur breda fälgar du vill, det handlar mer om ET och att dom kommer sticka utanför skärmkanterna...

Janne.M
2010-02-05, 16:01
Med rätt ET, valsade/breddade skärmar och mycket camber ska till att få in en så stor fälg. Har för mig att det finns nån bil på vwvortex med liknande fälgsetup, leta där (http://forums.vwvortex.com)

Barbapappa
2010-02-05, 21:17
8,5" fram är ju bra brett på en etta, jag körde 8" på min gamle och då hade jag fälgar med et49 till att börja med, dessa breddades några tum utåt tills dom blev 8", tight in mot fjäderbenet...

10" bak lär ju hur som helst se 'för mycket ut' hur man än vrider och vänder på det med inpressningar och sånt. Lär ju sticka ut duktigt både bak och fram i.a.f. ;-)

Så jag röstar nej till dina idéer hehe. Eller va fasen prova så vi får se hur det ser ut om du redan har hjulen... ;-)