handdator

Visa fullständig version : Torkare Caddy -07



P-plats.se
2010-02-03, 16:41
Justerade torkararmarna på min Caddy som gick lite för långt ner tidigare.
En sak som jag reagerade på är att dom sitter under huven och går inte att lyft upp när huven är stängd vilket är lite opraktiskt nu när det packas massa snö där.
Sen kan jag inte ställa upp dom ens när huven är öppen för dom tar i huven.
Kan ju inte ställa armarna så långt upp så detta går tror jag, hur ska dom sitta?

Fick även höra från min sambo att deras Toran på jobbet inte heller gick att ställa upp torkararmarna...
Hur har dom tänkt?

BALAN
2010-02-03, 17:12
Det finns väl ett sk serviceläge på torkarna? Så att dom ställer sig rakt upp. Man drar i spaken när man tar ut nyckeln eller nåt sånt, har aldrig testat..

tuvor
2010-02-03, 17:28
visst är det så,

sätt torkarna på intervall med tändningen på. stäng av tändning och tryck på spaken så den "torkar" en gång då ställer sig den i serviceläge. står i instruktionsboken annars hur man skall göra så slipper man att slåss med torkarbladen samma när man ska tvätta bilen. ;)

Andersson Racing
2010-02-03, 17:28
Det finns väl ett sk serviceläge på torkarna? Så att dom ställer sig rakt upp. Man drar i spaken när man tar ut nyckeln eller nåt sånt, har aldrig testat..

Samma skit på Passat-08.

Intressant med serviceläget, får ta och läsa instruktionsboken.

mvh Per

tuvor
2010-02-03, 17:40
Samma skit på Passat-08.

Intressant med serviceläget, får ta och läsa instruktionsboken.

mvh Per

haha, det är inte samma skit, är en väldigt bra konstruktion. Du slipper onödigt ljud när torkarna gömmer sig innanför huven.

Och service läget är aktiverat på 3sek. ;)

P-plats.se
2010-02-03, 18:06
Tur man e kille och har en ursäkt till att inte läsa instruktionsboken...
Tack för tipset!

PassatGT16v
2010-02-03, 18:49
Om det fungerar på en tjeckisk släkting blir mamsen lycklig.

Henrik.M
2010-02-03, 22:01
Om det fungerar på en tjeckisk släkting blir mamsen lycklig.

Ja beror iofs vilken skoda det är.
Men dom skodorna där torkaren går under huven har detta serviceläge , man duttar neråt på spaken senast 10 sekunder efter man vridit av tändningen.

P-plats.se
2010-02-03, 23:07
Fungerade klockrent MEN lite surt att man måste stänga av bilen för att kunna ställa dom i serviceläge...

PassatGT16v
2010-02-04, 17:46
Är en octavia rs 06.

Men åter till vw.

Sedan då för att stänga serviceläge?
Återgår dom till normalläge när man slår på tändning eller duttar man på spaken igen?

Om man t.ex. vill starta bilen medans man borstar snö.

Danne_
2010-02-04, 18:58
Det är först när man trycker till spaken eller kör iväg som dom går ner.

ventohuan
2010-02-05, 18:43
Är en octavia rs 06.

Men åter till vw.

Sedan då för att stänga serviceläge?
Återgår dom till normalläge när man slår på tändning eller duttar man på spaken igen?

Om man t.ex. vill starta bilen medans man borstar snö.


Du kan lugnt skraparutorna o borsta snö. Går ner själva sen när du börjar rulla!