handdator

Visa fullständig version : Val av ny koppling till Golf GTi -99



Robban_e
2010-02-03, 12:31
Tjena, har "bondtrimmat" lite med en pysventil =) och kan bara gå upp till 0.8 i laddtryck, för sen slirrar den lite på kopplingen =( så ja antar att den har gjort sitt! Kopplingen tar kanska långt upp och bilen har gått snart 16 tusen, så vad ska ja sätta i för nått, original lr ska man sattsa på nått starkare?? vill inte lägga för mycke pengar på det heller...

Mvh Robban

Robban_e
2010-02-03, 12:32
Ska väl skriva att det är en golf gti-99...

ThomasT
2010-02-03, 14:13
Det är INTE lämpligt att pystrimma en mkIV GTI, det kan gå riktigt illa då.


Ang koppling kolla med www.dli-teknik.se

.

Robban_e
2010-02-03, 16:16
jaja, de får väl gå tills de går sönder=) har en polare som har kört flera vw och audi med pysventil utan problem!! Men tillbaka till koppling, antar att min är slut, den tar ganska långt upp så funkar de med en begagnad som inte gått så långt??

Raz
2010-02-03, 16:33
Köp en ny lite starkare koppling, det är dumt att snåla. Speciellt när du laddar på lite mer, då brukar originalkopplingen släppa trots att den är ny.

Ring DLI Teknik, dom kan hjälpa dig med det!

Gizze
2010-02-03, 19:45
Lånar denna tråden lite :)
Står också i valet att byta koppling på min bil då jag kommer att chippa den inom kort.
Nu kör jag mycke troligt på original koppling än ( 21 tusen mil ) men den lär jag köra ihjäl ganska snart så fort jag har fått i mitt chipp.

Jag har tittat lite på detta kitt och skulle kolla lite med er sak kunniga om vad ni tror om detta? ;)

http://www.ecstuning.com/ES125/

Själv har jag en Golf GTI 1.8T -99

VWR18
2010-02-03, 20:31
Tjena, har "bondtrimmat" lite med en pysventil =) och kan bara gå upp till 0.8 i laddtryck, för sen slirrar den lite på kopplingen =( så ja antar att den har gjort sitt! Kopplingen tar kanska långt upp och bilen har gått snart 16 tusen, så vad ska ja sätta i för nått, original lr ska man sattsa på nått starkare?? vill inte lägga för mycke pengar på det heller...

Mvh Robban

Bättre och spara pengarna till nya kolvar när du spikar sönder som gamla, som är en tidsfråga!