handdator

Visa fullständig version : Barnvagn i GTI VI?



Makke
2010-02-01, 08:46
Börjar bli grymt sugen på att köpa en GTI VI. Problemet är bara det att jag kommer behöva ta med en barnvagn i bagagen då och då. Finns det någon som har denna bilen och får plats med en barnvagn i bagagen? Funkar bilen som en familjebil (3 personer) över huvudtaget?

jimZon
2010-02-01, 11:19
Börjar bli grymt sugen på att köpa en GTI VI. Problemet är bara det att jag kommer behöva ta med en barnvagn i bagagen då och då. Finns det någon som har denna bilen och får plats med en barnvagn i bagagen? Funkar bilen som en familjebil (3 personer) över huvudtaget?

Du får in en barnvagn modell mindre (typ Bugaboo eller vad den heter) men den lämnar inte utrymme för så mycket i övrig packning. :)

Makke
2010-02-01, 12:49
Du får in en barnvagn modell mindre (typ Bugaboo eller vad den heter) men den lämnar inte utrymme för så mycket i övrig packning. :)

Ok, då finns det hopp i alla fall:) Får helt enkelt åka till en återförsäljare och ta med Bugaboo-vagnen och testa... Efter att ha kört en GTI -05 och en R32 -07, och för tillfället kör en Passat kombi och därför känner jag att det är något som saknas i mitt liv:)

Patrickofsweden
2010-02-01, 20:49
Ok, då finns det hopp i alla fall:) Får helt enkelt åka till en återförsäljare och ta med Bugaboo-vagnen och testa... Efter att ha kört en GTI -05 och en R32 -07, och för tillfället kör en Passat kombi och därför känner jag att det är något som saknas i mitt liv:)

Det funkar utan problem skulle jag vilja säga. Har precis bytt vagn från en Crescent M300 till en Teutonia Timmy och båda funkar bra. Dock lämnar det inte mycket plats kvar i bagageluckan bör tilläggas. Har stor bakåtvänd barnstol i baksätet och det funkar bra. Jag har en GTI mk6.

Dock är bagagerummet till en R mk6 mindre än till GTI 6 pga 4wd, borde vara likaså i R32 mk5 jämfört med GTI mk5...

Marcus
2010-02-02, 10:33
Ok, då finns det hopp i alla fall:) Får helt enkelt åka till en återförsäljare och ta med Bugaboo-vagnen och testa... Efter att ha kört en GTI -05 och en R32 -07, och för tillfället kör en Passat kombi och därför känner jag att det är något som saknas i mitt liv:)

Golf GTI 2005 har likadant bagageutrymme som Golf GTI 2010 eftersom det är samma grundkonstruktion.