handdator

Visa fullständig version : Byta kamaxel till GTi kamaxel i en CL?



Fredrik.W
2010-01-21, 17:15
Går det och sätta i en kamaxel som är anpassad för gti i en valig cl ?

Fredrik.W
2010-01-25, 14:37
nån som vet

D.E
2010-01-25, 14:42
Ja, men vad har du för bil?

Fredrik.W
2010-01-25, 19:03
Ja, men vad har du för bil?


Jag har en golf mk2 cl och har en kamaxel anpassad för en golf mk 2 gti

Går den kammaxeln som är anpassad för gti att sätta i min cl?

Sebbe
2010-01-25, 20:08
Jag har en golf mk2 cl och har en kamaxel anpassad för en golf mk 2 gti

Går den kammaxeln som är anpassad för gti att sätta i min cl?

Om båda kammarna är till samma typ av topp (mekanisk/hydraulisk) så går det bra.

Rs mannen
2010-01-25, 21:24
Om båda kammarna är till samma typ av topp (mekanisk/hydraulisk) så går det bra.

vet du om om den är det, så mät på den, är bas cirkeln lika på båda kammarna så är det antilen mek eller hyd, du mäter alltså INTE över nocken utan om du tänker dig att nocken är uppåt alltså klockan 12, så ska du mäta kl3-9

vet inte när vw kom men hydraliska lyftare i cl men, har du mekaninska lyftare måste du chimsa in ventilspelet genom att höra nya chims brickor, för annars kommer bilen högst troligt att knacka mycket eller hålla ventilerna lite öppna.

Fredrik.W
2010-01-26, 15:58
vet du om om den är det, så mät på den, är bas cirkeln lika på båda kammarna så är det antilen mek eller hyd, du mäter alltså INTE över nocken utan om du tänker dig att nocken är uppåt alltså klockan 12, så ska du mäta kl3-9

vet inte när vw kom men hydraliska lyftare i cl men, har du mekaninska lyftare måste du chimsa in ventilspelet genom att höra nya chims brickor, för annars kommer bilen högst troligt att knacka mycket eller hålla ventilerna lite öppna.


Ok tack så mycket för alla hjälp förstår hur jag ska mäta:D har en enemkam som jag tänkte slänga i min cl och byta förgasare :D porta toppen och plana och extraktor rör :D