handdator

Visa fullständig version : förgasarkonvertering 1,8 jj



Johannes
2010-01-10, 16:57
tjena, har köpt ett par weber 45 dcoe med tillhörande insug.
Undrar hur ni som har gjort detta förut har gjort med vaccum till bromsservot? bara att borra ett hål i insuget och sätta dit en nippel eller?
Sen undrar jag lite hur det funkar med förgasarna, dom behöver ingen bränsleretur eller? och spridarna, hur har ni pluggat dom? helt ny på det här med förgasare. :)

Barbapappa
2010-01-10, 17:37
tjena, har köpt ett par weber 45 dcoe med tillhörande insug.
Undrar hur ni som har gjort detta förut har gjort med vaccum till bromsservot? bara att borra ett hål i insuget och sätta dit en nippel eller?
Sen undrar jag lite hur det funkar med förgasarna, dom behöver ingen bränsleretur eller? och spridarna, hur har ni pluggat dom? helt ny på det här med förgasare. :)Insuget gör man precis som du säger med, alternativt ett uttag i varje insugsrör som går ihop till ett rör sen. Spridarna pluggas ja. Returen har jag dålig koll på. Bränsletrycksregulator och elpump är nog vettiga investeringar också, framförallt regulatorn...

Johannes
2010-01-10, 19:33
Okej, någon fördel med att ha ett hål i varje eller? Elpump har jag, en som leverar 0,3 bar, som jag tänkte sätta i motorrumet, eller är det bättre att ha den vid tanken? behöver jag regulator? vad jag förstår så ska webrarna ha 0,25-,0,3 bar? så borde kanske räcka med bara pumpen eller?

Barbapappa
2010-01-11, 00:15
Okej, någon fördel med att ha ett hål i varje eller? Elpump har jag, en som leverar 0,3 bar, som jag tänkte sätta i motorrumet, eller är det bättre att ha den vid tanken? behöver jag regulator? vad jag förstår så ska webrarna ha 0,25-,0,3 bar? så borde kanske räcka med bara pumpen eller?Har ju inte nån superkoll om bromsservot, det var bara vad folk sa till mig när jag skulle fixa till min bil en gång i världen (som aldrig hände)... Regulator har jag förstått är rekommenderat oavsett vilken pump du kör, levererar den verkligen 0,3 hela tiden kan man ju undra sig t.ex. Var det inte så att Webrar ska ha 0,3bar och Dellorta skulle ha 0,35 bar. De gångerna man har kört bilar utan regulator har de funkat väldigt bra vissa dagar till att knappt starta andra dagar, klart jobbigt i.a.f.

Vill du ha tag på nån som är duktig på förgasargrejerna här på forumet ska du söka upp 'kejo', det han inte kan behöver man nog inte veta. Han verkar inte vara inne så ofta längre bara. ;-(

Rs mannen
2010-01-11, 12:01
Har ju inte nån superkoll om bromsservot, det var bara vad folk sa till mig när jag skulle fixa till min bil en gång i världen (som aldrig hände)... Regulator har jag förstått är rekommenderat oavsett vilken pump du kör, levererar den verkligen 0,3 hela tiden kan man ju undra sig t.ex. Var det inte så att Webrar ska ha 0,3bar och Dellorta skulle ha 0,35 bar. De gångerna man har kört bilar utan regulator har de funkat väldigt bra vissa dagar till att knappt starta andra dagar, klart jobbigt i.a.f.

Vill du ha tag på nån som är duktig på förgasargrejerna här på forumet ska du söka upp 'kejo', det han inte kan behöver man nog inte veta. Han verkar inte vara inne så ofta längre bara. ;-(

Jar skulle köra med en regulator, och retur bör du nog ha oxo vet inte hur känsliga förgasarna är men på orginal jetta golf är det en retur på förgasarbilarna, men det föser sig ju troligen med regulatorn, för det bör ju vara en retur på den,

jag svaravade pluggar till spridarna som hadde samma form som spridarna, funka kanon, ett lite mer hemma mek sätt är att svätsa ingen spridarna helt enkelt å sen montera i dom igen, men dom håller säkert tätt utan att svätsa oxo, men det lär ju komma i skit i dom så man ska nog inte använda dom mer sen ändå

jooeell
2010-01-11, 12:32
jag har en nippel i varje rör detta för att få jämnare tryck i varje rör och att få vakumet till o räcka... jag kör även med regulator med retur, returen får du tänka på att du måste strypa jag har gjort en strypning med ett hål på endast 1mm

sen spridarhålen skulle jag göra pluggar för annars har du ju spridare som sticker ner i kanalerna och stör flödet