handdator

Visa fullständig version : På verkstad



Peter56
2010-01-10, 11:09
Jag har en Golf GTI V med DSG-låda som jag tog ut ny i början av juli, den har nu gått 650 mil. Jag har varit lite orolig över hur bilen ska uppföra sig i den kyla som har drabbat oss den senaste tiden och därför varit ute och kört lite varje dag bara för att bilen ska få rulla.

I fredags körde jag cirka 7 mil och bilen gick utan problem. Igår morse var det nästan -20 hos mig. Vid 12-tiden på dagen hade temperaturen stigit lite när jag behövde bilen. Den startade men det lös tre varningslampor på instrumentpanelen, EPC, Antisladd och däcktryckskontrollen. Jag försökte ändå köra iväg men märkte att det var inte att tänka på. Bilen orkade knappt upp för en liten backe, men jag lyckades ta mig upp. Bilen gick sedan i 20-30 km/h. Jag vände och åkte hem igen och ringde till VW:s mobilitetsgaranti för att få hjälp. Och ett par timmar senare var en bärgare här och hämtade bilen och körde den till verkstad.

Hoppas att det inte tar allt för lång tid att få felet lagat. Jag är rullstolsburen och har stort behov av min bil. Det är över 30 år sedan jag tvingades ta en bärgare med en så här pass ny bil så det här känns ovant.

Falcor
2010-01-10, 12:20
Kändes det som motorn gick som den skulle? Har varit med om att vår Passat varit lite trög en gång när jag skulle iväg, sladdvarningslampan och bromslampan tändes, det berodde på att ett bakhjul frusit fast men det gav sig efter ett par hundra meter.

Peter56
2010-01-11, 08:15
Motorn gick lite ojämnt de första sekunderna men sen kändes den som vanligt. Men när jag körde iväg så orkade den ingenting. Kom knappt upp för en liten backe och på plan väg gick det 20-30 km/h. Idag öppnar verkstaden så jag får väl se vad som händer.