handdator

Visa fullständig version : Skjuter loss returslangarna GTD-90



Tiaz
2010-01-08, 10:33
Som rubriken lyder så lossnar returslangarna på spridarna. Jag bytte glödstift för ett tag sen, ville inte ta loss dom då för att undvika att dom skulle läcka senare. Givetvis lyckades jag "bryta" av en. Trädde på den igen och körde vidare. Några dagar senare lossade den och sprutade ner hela motorn med soppa....luktade och rök fint.
Då köpte jag ny originalslang inkl. den lilla "stoppslangen". Killen på VAG sa att det inte behövdes några slangklämmor om slangarna var nya.
Dagen efter så sköt jag loss "stoppslangen" igen..

KAN detta bero på att jag har ställt upp pumpen ett varv? Så att dom gamla slangarna som suttit sen -90 satt så fast att det höll tätt?
I så fall kanske problemet är löst med små fina buntband:)

oops_164
2010-01-08, 11:06
Som rubriken lyder så lossnar returslangarna på spridarna. Jag bytte glödstift för ett tag sen, ville inte ta loss dom då för att undvika att dom skulle läcka senare. Givetvis lyckades jag "bryta" av en. Trädde på den igen och körde vidare. Några dagar senare lossade den och sprutade ner hela motorn med soppa....luktade och rök fint.
Då köpte jag ny originalslang inkl. den lilla "stoppslangen". Killen på VAG sa att det inte behövdes några slangklämmor om slangarna var nya.
Dagen efter så sköt jag loss "stoppslangen" igen..

KAN detta bero på att jag har ställt upp pumpen ett varv? Så att dom gamla slangarna som suttit sen -90 satt så fast att det höll tätt?
I så fall kanske problemet är löst med små fina buntband:)



Som du själv skriver så testa med buntband.

Tiaz
2010-01-08, 11:30
jo det får bli så, tänkte i fall jag var helt ute och cyklade:)

pekka kiiskilä
2010-01-08, 13:26
Buntband funkar utmärkt,

Det har inget med att du ställt på den själv har jag minst 2.5 varv uppställt på bruksbilen.

oops_164
2010-01-08, 16:08
Förmodligen är de lite hårda så de omsluter inte ordentligt.

Tiaz
2010-01-08, 16:45
Kanon, så blir det.
Tankade halv tank i st. levene sist jag skulle till Uddevalla. Det gick åt alltihop kan jag säga:) Då hoppade den av hela tiden och mitt i natten var det med:)