handdator

Visa fullständig version : Byta värmepaket mk3?



R.Grönberg
2010-01-07, 12:25
Är det en stor operation?
bytt på mk2 innan och det gick ju smidigt.

ur med bräda har jag fattat man visst måste
-91 och utan ac

Player
2010-01-07, 18:11
Hejsan.
Jag byte själv på min Golf mk3 Vr6 92:a och det va inga störe problem alls.
Min hade ac men alt gick smärt fritt endå.

Så börja skruva så ger allt sig utan problem. Men tänk på att köpa ett nytt värme batteri om det är det som de är fel på, Då jag fick ett begagnat ev en polare för 100kr som håll ca 1mil innan jag läre göra om allt igen och den gången så köpte jag ett nytt direct =)

Är det något specielt du undrar över eller undrar du bara hur svårt de är?
Bara fråga på om under tiden gång gå jag gjorde det 2gånger samma vecka så borde ha någon information kvar i huvudet =)

// Thomas

R.Grönberg
2010-01-07, 18:13
okey okey. Japp nytt blir det ju givetvis!
Nej ska göra detta lite vid sidan av.
kan man ta för ett sådant jobb lite svart?
bra! ifall man klurar över ngt så vet jag att du kan!;)

Player
2010-01-07, 19:53
Ok, Fick jag gissa så tar dom mellan 6k-8k på verkstad för att byta det med matrial och allt. Tror jag kollade på polaren jobb att det ska ta 6timmar för dom att byta det.

Så allt bror på hur bra du känner den du gör det åt, Där får du nog känna efter lite själv vad det kan vara värt för dig.

Men det tog nog mig 4-5 timmar första gången jag gjorde det, för det är ganska mycket som ska bort =)

Lycka till och det är bara fråga om det blir problem.

Något att tänka på om du tycker det jävlas för dig att jag gjorde det i slutet av året med några plus på ute tempen och fick hålla till på en parkerings plats utanför lägenheten med många kostiga blikar från grannar..... (allt utanför bilen på grannens parkerings plats)