handdator

Visa fullständig version : Lossa list till a-stolpe i Golf 4?



nelik
2010-01-05, 12:50
Hej!
Jag hade tänkt att lossa inredningslisten till a-stolpen men är osäker på hur den sitter fast. Vill inte knäcka några fästen eller dyligt. Har kännt lite smått och den verkar sitta rätt så bra.
Någon som vet om det är mer våld som gäller eller finlir?

Har Haynes bok för Golf 4 men den är väldrigt snål på inredningen.

/nelik

VWGolIV
2010-01-05, 13:53
Om det är den vid framrutan som kallas astolpe så är det bara att sätta in fingrarna o dra loss...

=)

Wolfen
2010-01-05, 17:22
Den sitter fast med 4 clips. Börja uppe vid taket.

nelik
2010-01-05, 19:42
Tackar! Vågade inte bända och slita. Ska se efter igen då. Har nämligen köpt mig en laddtrycksmätare och voltmätare som jag tänkte sätta i a-stolpen.

3L1T
2010-01-06, 12:33
Testa sök nästa gång, har ju varit upp så många gånger förr.
Bara ett tips, man kan hitta mycket.

nelik
2010-01-06, 15:00
Som att jag inte gjorde det. Om du nu har lyckats hitta en informativ forumsida via sökhjälpen så varför länkar du inte den istället för att skriva ett "tomt" inlägg?

Jag fick 1 träff när ja sökte på tex "a stolpe" och den tråden var bokstavligen tom!

VWGolIV
2010-01-06, 16:48
Ibland får man inte fram det man söker, det håller jag med om.

Så det var väl helt ok o skriva ett inlägg =)

Mini_me
2010-01-06, 18:07
Som att jag inte gjorde det. Om du nu har lyckats hitta en informativ forumsida via sökhjälpen så varför länkar du inte den istället för att skriva ett "tomt" inlägg?

Jag fick 1 träff när ja sökte på tex "a stolpe" och den tråden var bokstavligen tom!

Softa ner tonen...lär ju inte bli lättare att få bra hjälp om man greppar åt sig och blir dryg.

Lycka till med bytet.

nelik
2010-01-06, 23:47
Tycker ärligt talat att min ton är på en jämn nivå, så länge jag inte sjunger. Det lät nog elakare än vad det var om du nu tog det så. Personligen tycker jag att en länk till efterfrågad information hade sagt mer, som sagt.. Och nu när vänliga personer redan svarat på min fråga kändes det aningens onödigt. Uttrycka sig i text är en konst vilket jag förmodligen inte besitter. Sorry!

3L1T
2010-01-09, 13:18
Som att jag inte gjorde det. Om du nu har lyckats hitta en informativ forumsida via sökhjälpen så varför länkar du inte den istället för att skriva ett "tomt" inlägg?

Jag fick 1 träff när ja sökte på tex "a stolpe" och den tråden var bokstavligen tom!

http://gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=8494&highlight=a-stolpe

nelik
2010-01-09, 17:27
hehe Tackar! Antar att sökfunktionen är kinkig, ett "-" mellan a och stolpe så hade jag hittat det från början.
Till det positiva så kommer nästa som söker att hitta svaret med eller utan bindestreck :)

3L1T
2010-01-09, 17:35
hehe Tackar! Antar att sökfunktionen är kinkig, ett "-" mellan a och stolpe så hade jag hittat det från början.
Till det positiva så kommer nästa som söker att hitta svaret med eller utan bindestreck :)

Jo, den är kinkig på mer än ett sätt kan jag hålla med om.

nelik
2010-01-12, 22:48
Nu äntligen har mätarna kommit och det närmar sig att fästa instrument hållaren mot a-stolpen.

http://www.nelik.se/dump/matare.jpg

Är det någon som har en bra idé på hur man snyggar till hållaren? Blir det bra med lack eller går det eventuellt att få tag på liknande tyg som sitter i stolpen och klä in den? Just nu är den i svart plast och ser verkligen plastig ut.
Har typisk vit/beige inredningen i bilen. Sett att det finns speciella "strumpor" som passa vissa hållare så det borde gå att få till.

/nelik